مشکلات معلولان مانع از اشتغال آنان نشده است/ ۱۰ هزار نابینا و کم بینا در استان اصفهان

صدیقی با اشاره به اشتغال زایی که برای معلولان شده، گفت: مشکلات این قشر مانع از اشتغال زایی و فعالیت اقتصادی و اجتماعی آنان نشده است.

«سید کمال صدیقی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به جامعه معلولان و فعالیت اجتماعی آنان اظهارداشت: معلولان با وجود محدودیت هایی که از نظر جسمی دارند اما زندگی موفقی را داشته و این موضوع مانع از فعالیت های آنان نبوده و فعال هستند.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان اصفهان افزود: مشکلات این قشر مانع از اشتغال زایی و فعالیت اقتصادی و اجتماعی آنان نشده و آنان طرح های اقتصادی را به صورت اختصاصی و گروهی و مشارکت دیگران انجام می دهند.

وی ادامه داد: برخی از افراد کارآفرین از معلولان برای فعالیت در شرکت های خود استفاده کرده و از حمایت های دولت و تسهیلات بانکی بهره می برند.

 

10 هزار نابینا و کم بینا در استان اصفهان

 

صدیقی با بیان اینکه غربالگری برای سلامت افراد انجام می شود، گفت: 10 هزار نابینا و کم بینا در استان اصفهان وجود دارد که بخشی از آنان تحت پوشش حمایت های بهزیستی بوده و از خدمات تخفیف دار بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: کیلینیک های تخصصی به معلولان خدمات  با ارائه تخفیف ارائه می دهند و به مددجویان هم از عصا، هدفن، ساعت گویا و مواردی از این قبیل اختصاص می یابد.

 

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: غربالگری افراد به ویژه دانش آموزان برای پیشگیری از نابینایی دائم انجام می شود.

وی یادآورشد: حقوق اجتماعی معلولان باید توسط جامعه رعایت شود و این افراد مثل دیگر مردم فرصت زندگی مطلوب و بهره گیری از امکانات اجتماعی را داشته باشند.

کد خبر 1224146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha