یادمان‌های شهدای گمنام به خصوص در شهر اهواز باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شوند

سردار مرادحاجتی از ضرورت تکمیل فاز اول موزه دفاع مقدس خوزستان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان، یادمان‌های شهدای گمنام به خصوص در شهر اهواز باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، معاون عمرانی استاندار خوزستان، شهردار اهواز و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز از پروژه در حال ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان واقع در پارک شهروند اهواز بازدید کردند.

 

سردار عبدالرضا مرادحاجتی در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت این مرکز و مشکلات موجود آن، از ضرورت تکمیل فاز اول موزه دفاع مقدس خوزستان خبر داد و اظهار کرد: شهدای گرانقدر کشور برای دفاع از میهن اسلامی با مجاهدت و ایثارگری جان خویش را فدا کردند از این رو رسالت امروز ما این است که در این مراکز فرهنگی، حماسه‌های آنها را تبیین کنیم و به نسل جوان انتقال دهیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با گلایه از عدم همکاری برخی ادارات و سازمان‌های استان در سرعت بخشیدن به ساخت این شناسنامه ارزشی استان افزود: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان، یادمان‌های شهدای گمنام به خصوص در شهر اهواز باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شوند.

 

محمد خانچی، معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز عنوان کرد: در طرح ساماندهی یادمان شهدای گمنام در استان خوزستان با اولویت شهر اهواز در یک برنامه کوتاه‌مدت باید یادمان‌های مربوطه بازسازی و تکمیل شوند ضمن اینکه شهرداری اهواز باید نسبت به انجام تعهدات خود در خصوص ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان عمل کند.

 

رضا امینی نیز تصریح کرد: در چند نقطه حساس از شهر اهواز پارک‌هایی همچون پارک گل‌ها، بوستان شهید سبحانی و پارک جزیره در دل کارون میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام هستند که همه این نقاط در حال ساخت و یا تکمیل نهایی هستند.

 

شهردار کلانشهر اهواز اضافه کرد: تنها در پارک جزیره منتظر تائید سازمان آب هستیم که در صورت موافقت، یک یادمان برجسته برای هشت شهید غواص این منطقه ساخته می‌شود.

 

وی ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۸ آبان نیز پیکر مطهر یک شهید گمنام در پارک شهید صباغان واقع در ۲۴ متری، روبه‌روی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تشییع و با حضور جامعه دانش‌آموزی استان به خاک سپرده می‌شود.

 

امینی یاد آور شد: برای پیشبرد اهداف‌مان در تکمیل و ساخت مراکز فرهنگی و یادمان‌ها، نیاز است که هر ماه یک جلسه ویژه برگزار کنیم تا بتوانیم به نتایج مطلوبی در این خصوص دست یابیم.

 

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان هم اکنون در پارک شهروند اهواز به مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است و فاز اول آن تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

کد خبر 1224174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha