پیروی عملی از سیره اهل بیت و حضرت علی (ع) انسان را به راه راست هدایت می نماید

رادیو قرآن با رویكرد اطلاع رسانی همراه با بخش هایی متنوع، شنبه تا پنجشنبه از این شبكه رادیویی به صورت زنده تقدیم شنوندگان می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، استاد حاج عباس سلیمی كارشناس و پژوهشگر علوم قرآنی گفت: همه ما توفیق داریم به بركت نماز حداقل ده بار در طول روز درخواستی ثابت را از خداوند طلب می كنیم و آن اهدنا الصراط المستقیم است، یعنی خداوندا ما را به راه راست هدایت فرما.

 

وی در ادامه افزود: صراط در زبان عربی به معنای بزرگراه، شاهراه و راه اصلی است كه به خیر، هدف و مقصد اصلی منتهی می شود. بنابراین یكی از معانی صراط به معنای دین، راه خدا و راهی است كه منتهی به بهشت می شود. در تمام قرآن این واژه همواره به صورت مفرد مطرح می شود.

 

استاد سلیمی خاطرنشان كرد: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: راه راست راه پیامبران است. همان كسانی كه خداوند به آنها نعمت داده است. امام صادق (ع) نیز می فرمایند: صراط به معنای راه و شناخت امام است. سوگند یاد می كنم ما خاندان پیامبر صراط و راه مستقیم هستیم. راه مستقیم راه، مرام، مكتب و منش علی ابن ابیطالب (ع) است.

 

این كارشناس علوم قرآنی تصریح كرد: آیین خداپرستی به معنای راه امامت و ولایت است كه نباید آن را گم كنیم. پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: پایدارترین شما بر صراط كسی است که محبتش به اهل بیت من بیشتر باشد. بنابراین با عشق به اهل بیت پیامبر، حضرت علی (ع) و پیروی عملی از سیره اهل بیت (ع) از خداوند بخواهیم تا ما را به راه راست هدایت نماید.

 

گفتنی است؛ پخش آیتم "صفحه نور" تلاوت روزانه یك صفحه از قرآن، بخش گزارشی و خبری برنامه به گزارشگری مریم مقدسی، پخش فرازهای ناب تلاوت فواصل برنامه از جمله بخش های این مجله صبحگاهی است. این برنامه به تهیه كنندگی نورالدین سجادی و محمد حسن رحمانی با اجرای غلامرضا احمدی و هادی ربیعی و هماهنگی جلال زارعی از ساعت ۶:۴۰ الی ۸ صبح از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می شود.

 

 

کد خبر 1224198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha