استقرار نظام مدیریت فرهنگی در مساجد/ جشنواره «مساجد موفق» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ذاکر از اجرای عملیات «استقرار نظام مدیریت فرهنگی» در مساجد خبر داد و گفت: جشنواره «مساجد موفق» با محور تکریم و تجلیل از ائمه جماعات تراز، در شش ماهه دوم سال جاری کلید می‌خورد.

حجت الاسلام «حجت‌الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با شرح رویکرد و برنامه های راهبردی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: توانمندسازی، مهارت افزایی و آموزش ضمن خدمت برای ائمه جماعات از جمله برنامه های تدارک دیده شده ویژه شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، نشر گفتمان مسجدی و نهادینه کردن این گفتمان از دیگر رویکردها و برنامه های مرکز برای نیمه دوم سال جاری است؛ در همین راستا نظارت مستمر و ارزیابی فعالیت های مساجد در دستور کار ما قرار دارد.

 

وی از اجرای عملیات «استقرار نظام مدیریت فرهنگی» در مساجد خبر داد و بیان کرد: این عملیات در حال حاضر فازبندی شده و بر اساس آن، مساجد در حوزه فرهنگی و اجتماعی و برای خروج از روزمرگی، برنامه ریزی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت می کنند.

 

استقرار نظام مدیریت فرهنگی

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه «استقرار نظام مدیریت فرهنگی»، به معنای راهبری فرهنگی مساجد است، تصریح کرد: براساس این عملیات، وضعیت موجود یک مسجد بررسی و وضعیت مطلوب آن ترسیم و برای رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب راهکار و روش ارایه می شود؛ همچنین، برنامه ریزی لازم صورت می گیرد تا مساجد با توجه به وضعیتشان فعالیت کنند.

 

وی ادامه داد: بر اساس این عملیات، مساجد می دانند که با توجه به شرایط و ظرفیت هایی که دارند با چه شیوه ای فعالیت کنند و تلاش می شود که مساجد با تدوین راهبرد حرکت کنند.

 

تکریم و تجلیل از ائمه جماعات

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: برگزاری سلسله نشست های تکریم و تجلیل از ائمه جماعات موفق در قالب جشنواره «مساجد موفق» عضو شبکه محله‌محور از دیگر برنامه های در دست اقدام مرکز است.

کد خبر 1224249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha