نشست مهم برای تعیین تاریخ و قیمت حج عمره در نوار غزه

رئیس جمعیت دفاتر حج و عمره در نوار غزه از نشست سه گانه برای تعیین تاریخ و قیمت حج عمره برای زائران فلسطینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فلسطین الیوم، «عوض ابومذکور» رئیس جمعیت دفاتر حج و عمره در نوار غزه تاکید کرد: نشست سه گانه برای تعیین تاریخ نخستین سفرهای عمره به عربستان و قیمت آن برگزار شد.

ابومذکور گفت: این نشست بین  وزارت اوقاف و امور دینی و شرکت هواپیمایی فلسطین و جمعیت دفاتر حج و عمره برای امضای قرارداد ویژه عمره پس از توافق با همه بندهای قرارداد انجام گرفت.

 

ابومذکور افزود: تاریخ نخستین سفر عمره هنوز مشخص نشده است. اختلاف درباره مسئله قیمت های حج عمره وجود دارد.

وی ادامه داد: این جمعیت تمایل دارد که قیمت های حج عمره معقولانه باشد تا بار بر دوش شهروندان و زانران کاهش یابد. انتظار م رود که قیمت حج عمره مشابه سال گذشته باشد.

 

رئیس جمعیت دفاترحج و عمره گفت: این جمعیت در انتظار تصمیم نهایی درباره فتوای شرعی مربوط به اقصاط عمره از طریق جمعیت ها و بانک هاست.

پس از آنکه برخی از بانک ها و جمعیت ها اقساط عمره را اعلام کردند. فتواهای متعددی مبنی بر ممنوعیت عمره به صورت اقساطی صادر شده است. این مسئله جنجال زیادی به پا کرد.

 

بحران های اقتصادی پی درپی بر شهروندان فلسطینی باعث شده است شرکت ها و بانک ها برای پیوستن به سفرهای حج عمره از طریق اقساط این مبلغ که 100 شیکل در ماه است، به پیشنهادات و تبلیغات جذابی روی آوردند.

ابومذکور درباره تعداد زائران گفت: انتظار می رود که هر سفر عمره 600 زائر برای هر دو هفته است اما با توجه به وضعیت مسافران از طریق گذرگاه مرز رفح، بحث درباره تعداد زائران ادامه دارد.

کد خبر 1224295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha