ضرورت ارتباط طلاب با نسل‌های جدید/ هیچ امری ارزشمندتر از هدایت نیست

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به ظرفیت بالای معنوی حوزه‌های علمیه گفت: در این عالم هیچ امری ارزشمندتر از هدایت نیست و کار روحانیت تبلیغ دین و هدایت جامعه است، به همان اندازه که هدایت مردم مهم است به همان اندازه مسئولیت روحانیت نیز سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد امروز دوشنبه (۲۵ مهر) در آیین تلبس و عمامه گذاری جمعی از روحانیون حوزه های علمیه شوش، اندیمشک و دزفول در مصلای امام علای (ع) دزفول، با اشاره به جایگاه مهم طلاب و نقش هدایتگری آنها در جامعه اظهار کرد: برکات حوزه‌های علمیه خاص ایران نیست و بسیاری از ظرفیت‌های فرهنگی برای کشور و پیوندهای عمیق فرهنگی، توسط طلاب تربیت‌ شده در حوزه‌های علمیه بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به ظرفیت بالای معنوی حوزه‌های علمیه افزود: در این عالم هیچ امری ارزشمندتر از هدایت نیست و کار روحانیت تبلیغ دین و هدایت جامعه است، به همان اندازه که هدایت مردم مهم است به همان اندازه مسئولیت روحانیت نیز سنگین است.

 

وی ارتباط طلاب با نسل‌های جدید را ضروری دانست و اضافه کرد: رفتار دینی از بهترین، مؤثرترین و پرثمرترین شیوه‌ها در هدایت است و گفتارها زمانی مؤثرتر واقع خواهد شد که مبلغان خود جلوه آنها باشند.

 

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه انسان‌هایی که به یاد افراد صالح باشند رحمت پروردگار بر آنها نازل می‌شود تأکید کرد: شهرستان دزفول در دوران‌های گذشته و تاکنون از انسان‌های صالح، علمای فرزانه و روحانیون و کسبه و بازاریان متدین برخوردار بوده و مایه افتخار این شهرستان هستند.

 

زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان با ذکر خاطراتی از برخی مجتهدان دزفول از مرحوم آیت‌الله شیخ محمدرضا معزی به عنوان عالم و فقیهی برجسته یاد کرد و ادامه داد: این عالم فرهیخته در فقه و اصول نوآور بود و مورد توجه آیت‌الله سید احمد خوانساری و برخی دیگر از مجتهدان عصر خود قرار می‌گرفت.

 

وی با توجه به نقش طلاب در نشر و ترویج دین خدا در جامعه بیان کرد: هر فردی که برای رضای خدای متعال حرکت کند بی‌شک پروردگار او را کمک و یاری خواهد کرد.

 

زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان با توصیه اخلاقی به طلاب ابراز کرد: شما با خدای متعال عهد و پیمان ببندید و پروردگاری که امام خمینی (ره) را در آن شرایط سخت پیروز کرد و رهبر انقلاب را هم یاری می‌کند شما را هم یار خواهد بود.

 

در این مراسم که با مولودی خوانی همراه بود نزدیک به ۵۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه شهرهای شمال استان خوزستان شامل حوزه امام محمدباقر (ع) شوش، حوزه امام صادق (ع) اندیمشک و حوزه آیت الله قاضی دزفول ملبّس به لباس روحانیت شدند.

 

کد خبر 1224304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha