سیستم بانکداری اسلامی به طور رسمی در روسیه اجرایی می شود

روسیه در حال حرکت به سمت اجرای شیوه های بانکداری اسلامی در چهار منطقه شرقی عمدتا مسلمان خود یعنی چچن، داغستان، باشقیرستان و تاتارستان است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thekashmiriyat»، روسیه در حال حرکت به سمت اجرای شیوه های بانکداری اسلامی در چهار منطقه شرقی عمدتا مسلمان خود - چچن، داغستان، باشقیرستان و تاتارستان است.

در دومای دولتی روسیه، لایحه جدیدی با هدف ترویج اقتصاد اسلامی در روسیهبه تصویب رسیده است.

میدل ایست مانیتور در مقاله ای در ماه ژوئیه توضیح داد ، این تغییر به سمت بانکداری اسلامی که مدتی است در حال انجام است، واکنشی به تحریم های غرب به دلیل درگیری در اوکراین است و روسیه در جستجوی تجارت پرسودتر در جهان اسلام به خاورمیانه روی آورده است.

بانک های اسلامی در همه جای دنیا وجود دارد. بر اساس گزارش اکونومیست در سال 2014، مؤسسات مالی که به قوانین شریعت پایبند هستند، حدود 1 درصد از دارایی های جهان را در اختیار دارند. اکثر بانک های منطبق با شریعت در کشورهای با اکثریت مسلمان وجود دارند اما به طور پیوسته در حال گسترش هستند.

در سال 2004، اولین بانک اسلامی در یک کشور غیر مسلمان در لندن افتتاح شد و در سال 2013، J.P. Morgan شروع به ارائه گزینه های بانکداری اسلامی به مشتریان کرد. بانکداری اسلامی اکنون یک گزینه برای مردم در همه جا است.

رسانه روسی اینترفکس به نقل از آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی، گفت: موضوع جذب سرمایه از کشورهای آسیایی، از کشورهای عربی، از مالزی و اندونزی در دستور کار است.

بر اساس نظرسنجی وزارت خارجه آمریکا در سال 2017، مسلمانان حدود 10 درصد از جمعیت کل روسیه را تشکیل می دهند. برای صدها سال، روسیه بر بخش‌هایی از شمال قفقاز حکومت می‌کرد. با توجه به جمعیت قابل توجه مسلمانان در این مناطق - چچن، داغستان، باشقیرستان و تاتارستان - روسیه در حال حاضر بزرگترین جمعیت مسلمان در اروپا را دارد.

کد خبر 1224309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha