افزایش خشونت شهرک نشین ها با حمله به مساجد و مدارس در سرزمین های اشغالی

خشونت شهرک نشینان اسرائیلی که افزایش بس سابقه ای پیدا کرده، شامل آتش زدن اموال و مساجد، پرتاب سنگ، ریشه کن کردن محصولات زراعی و درختان زیتون، حمله به خانه های آسیب پذیر ،حمله به مدارس و غیره است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، خبرگزاری فلسطین وفا به نقل از منابع محلی گزارش داد که شهرک نشینان اسرائیل در نیمه های شب به روستای عریف در جنوب نابلس حمله کردند.

غسان دغلاس، یک فعال فلسطینی محلی گفت که شهرک نشینان شهرک وارد روستا شده و برخی از شیشه های مدرسه را شکستند.

این امر در بحبوحه افزایش محدودیت‌های نظامی اسرائیل و بسته شدن چندین جاده در سرزمین‌های اشغالی، همراه با افزایش قابل توجه حملات شهرک نشینان افراطی اسرائیل به جوامع آسیب‌پذیر فلسطینی در منطقه صورت می‌گیرد.

اقدامات خرابکارانه و خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینی ها و اموال آنها در سرتاسر سرزمین های اشغالی به ویژه در کرانه باختری رود اردن امری عادی است.

با این حال، مقامات اسرائیلی به ندرت شهرک نشینان را تحت تعقیب قرار می دهند و اکثر پرونده ها به دلیل شکست عمدی پلیس در تحقیق صحیح بسته می شوند.

خشونت شهرک نشینان شامل آتش زدن اموال و مساجد، پرتاب سنگ، ریشه کن کردن محصولات زراعی و درختان زیتون، حمله به خانه های آسیب پذیر ،حمله به مدارس و غیره است.

شهرک نشینان اسرائیلی در ماه های اخیر حملات خود را علیه فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی افزایش داده اند.

سازمان ملل پیش از این نسبت به افزایش خشونت های شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی ها، عمدتا در مناطق الخلیل، قدس، نابلس و رام الله هشدار داده است.

بیش از 600000 اسرائیلی در بیش از 230 شهرک ساخته شده از زمان اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل در سال 1967 در کرانه باختری و شرق قدس زندگی می کنند.

همه شهرک‌ها طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند. شورای امنیت سازمان ملل در چندین قطعنامه شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی را محکوم کرده است.

به طور جداگانه روز یکشنبه تعداد زیادی از شهرک نشینان اسرائیلی بار دیگر به محوطه مسجد الاقصی در شهر قدیم اشغالی قدس تحت حمایت نیروهای این رژیم حمله کردند و در سراسر صحن های آن مراسم را برگزار کردند.

اداره وقف اسلامی که مسئول مسجد الاقصی است گفت که نزدیک به 250 شهرک نشین اسرائیلی از طریق دروازه مراکش در ضلع غربی محوطه که از ابتدای اشغال تحت کنترل رژیم اسرائیل بوده است، وارد این مکان شدند.

در طی دو هفته گذشته صدها شهرک نشین با اسکورت نیروهای اسرائیلی به صورت روزانه به این مکان مقدس هجوم آورده و به طور تحریک آمیزی مراسمی را در طول تعطیلات یهودی انجام داده اند.

گروه‌های راست‌گرای اسرائیل خواستار یورش به محوطه مسجد الاقصی شده‌اند تا حضور یهودیان در این مسجد در هفتمین و آخرین روز از تعطیلات سوکوت یهودیان افزایش یابد.

گروه های راست افراطی آشکارا خواستار تبدیل این مکان مقدس به عبادتگاه یهودیان و تخریب مقبره های اسلامی به منظور ساختن معبد یهودی در این مکان هستند.

قانونگذاران تندرو اسرائیلی و شهرک نشینان به طور مرتب به محوطه مسجد الاقصی در شهر اشغالی یورش می برند؛ اقدامی تحریک آمیز که خشم فلسطینیان را برانگیخته است.

چنین نفوذهای جمعی شهرک نشینان تقریبا همیشه به دستور گروه های معبد تحت حمایت تل آویو و تحت نظارت پلیس اسرائیل در قدس صورت می گیرد.

محوطه مسجد الاقصی که درست بالای میدان دیوار غربی قرار دارد، هم قبه الصخره و هم مسجد الاقصی را در خود جای داده است.

رژیم اسرائیل امکان بازدید یهودیان از الاقصی را فراهم می کند، علیرغم این واقعیت که توافق نامه ای که بین اسرائیل و دولت اردن در پی اشغال قدس شرقی توسط اسرائیل در سال 1967 امضا شد، عبادت غیر مسلمانان را در این مجتمع ممنوع می کند.

کد خبر 1224329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha