برگزاری اردوهای تربیتی یک‌روزه به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی در مدارس

عبادتی با اشاره به اینکه طرح ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت هویت ملی دانش‌آموزان است، گفت: اردوهای تربیتی یک‌روزه به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین عبادتی بعد از ظهر امروز (۲۵ مهرماه) در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور به میزبانی استان زنجان، اظهار کرد: مسئله الگوهای تربیتی به عنوان مهم‌ترین مولفه و راهبرد فرهنگی برای تربیت صحیح پیشتازان تمدن نوین اسلامی برای امسال مطرح است.

 


قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با یادآوری اینکه اگر امروز دانش‌آموز ایران با الگوی طراز خود آشنا شده و بداند که در چه مسیری باید قدم بگذارد، خود راه خود را خواهد یافت، ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی ایران در ویژه برنامه کنگره ۳۱۳ به دنبال مسئله الگوهای تربیتی است که در ۳۱۳ شهر الگوهای تمدن‌ساز ایرانی اسلامی توسط دانش‌آموزان مورد پژوهش قرار گیرد.

 


به گفته وی، در کنگره ۳۱۳ برنامه‌های مدرسه‌ای همانند صبحگاه، تئاتر، بازدید، نمایشگاه، تولید محتوا و ... ناظر به الگوهای تمدن‌ساز توسط خود دانش‌آموزان باشد. 

 


عبادتی خاطرنشان کرد: این الگوهای تمدن‌ساز که ایران اسلامی را ساختند و امروز اگر ما در قله رفیع تمدن نوین اسلامی هستیم باید بدانیم الگوها این‌ها هستند و دانش‌آموز هر شهر باید با الگوهای بومی شهر خود آشنا شود، برای اینکه متوجه شود جای‌جای ایران ظرفیت‌هایی برای تحقق ادای سهم خود دارد.

 


این مسئول با بیان اینکه دانش‌آموز در این روش نه تنها خود تربیت شده، بلکه تربیت‌کننده نیز خواهد شد، افزود: اردوهای هدفمند تربیتی یک روزه نیز طراحی شده که مکمل آموزش بوده است.

 


قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه فعالیت‌های جاری دانش‌آموزی نیز مانند سابق برقرار است، گفت: با طی این مسیر، در سال ۱۴۰۲ با نمای جدید سازمان دانش‌آموزی روبه‌رو خواهیم بود که یک رویکرد متفاوت ولی مکمل گذشته خواهد داشت.

 

عبادتی اضافه کرد: با شش ضلعی که هم تشکل خبرنگار دانش‌آموزان، مجمع دانش‌آموزان، گروه‌های جهادی پیشرفت ایران اسلامی، مجلس دانش‌آموزی و هم مرکز فضای مجازی و اردویی گردشگری در آن خواهد بود و رسالت اصلی سازمان دانش‌آموزی را مبتنی بر اساسنامه خود و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش انجام خواهیم داد.

 

کد خبر 1224354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha