توان رسانه ها در ایجاد آرامش روانی

رسانه های رسمی و کاربران‌ فعال گروه های خبری فعال در شبکه های اجتماعی با تولید محتوا به موقع قادر به ایجاد آرامش روانی و پاسخ به شایعه پراکنی و دروغ پردازی های افراد سودجو خواهند بود.

خبرگزاری شبستان - اصفهان؛

رسانه در دنیای مدرن و جدید سهم بالایی از مدیریت و هدایت افکار عمومی و مقابله با تهدیدهای اجتماعی و سیاسی را دارد که قدرت رسانه در عرصه های محتلف روشن بوده و همیشه ابزار مورد توجه جنگ های نظامی، فرهنگی و اقتصادی بوده است اما در جنگ نرم و فرهنگی قدرت بالاتری را در مدیریت جبهه های نبرد دارد.

شایعه پراکنی که تحریف اخلاقی و اجتماعی خواهد داشت و تصمیمات اقتصادی را هم متلاطم و یا سمت و سو می دهد.

قدرت رسانه های غیر قابل انکار و هدفمند است و فعلان این حوزه همسو با کارکنان نظامی، اقتصادی و مسئولان کشور می توانند اهداف کلی و‌ جزئی را دنبال کنند.

دشمن همانطور که سناریو مدیریت یک نبرد فرهنگی را می چیند، سهم رسانه را در تبلیغات و تحریف پیش بینی و فراگیر می کند به طوری که موجی در بین‌مردم ایجاد و مانع درک‌ حقیقت می شود.

 

تبلیغات رسانه ای غرب و فریب نسل جوان و نوجوان

 

اتفاقات اخیر کشورمان و هجوم بخش زیادی از تبلیغات رسانه برای ایجاد موج و جذب جوانان و نوجوانان حکایت توان رسانه ای را برای همگان روشن کرد.

دشمن از توان رسانه ای خود برای تبلیغات استفاده کرد و آرامش روانی را تخریب و به پایه های اساسی نظام صدمه زد.

توان فعالان رسانه ای اینجا و در چنین شرایط سختی مورد آزمایش قرار می گیرد که عملکرد بهتر و به موقع آنان قادر به ایچاد آرامش و پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری ها می شد.

امام‌جمعه موقت اصفهان اقدام‌ به موقع رسانه های داحلی را مورد توجه قرار داد و گفت: نقش اجتماعی مردم و رسانه بسیاری از توطئه و نقشه ها را نقش بر آب خواهد کرد.

حجت الاسلام‌ سید مجتبی میردامادی افزود: رسانه ها با اقدام به موقع و اطلاع رسانی صحیح و به موقع آرامش ایجاد خواهند کرد.

 

لزوم تقویت دانش رسانه ای جامعه

 

موفقیت دروغ پرداری رسانه ها و تخریب آرامش عمومی از کمبود آگاهی رسانه ای جامعه حکایت دارد.

آحاد جامعه نیازمند آموزش سواد رسانه ای هستند تا با شناخت واقعی بتوانند حریف شایعه پراکنی ها باشند.

مسئله اینجاست که‌تنها رسانه های ضد نظام و غرب نیستند که برای کشور چالش ایجاد می کنند بلکه یک خبرگزاری و پایگاه خبری داخلی و یا کاربران‌ فضای مجازی با ایجاد یک‌ جریان غلط و غیر استاندارد آرامش درونی را تخریب و به کشور آسیب می زنند.

تولید محتوا فکری مناسب و آموزش دهنده

 

شبکه های خبری رسمی و پایگاه های غیر رسمی با تولید محتوا مناسب و آموزش دهنده قادر به جذب مخاطب بوده و آرامش روانی را رونق می بخشند.

کشور ما فرصت های امیدبخش زیادی را دارد که اطلاع رسانی و پردازش اطلاعات در این‌عرصه قادر به ایجاد آرامش روانی می شود.

نکته اینجاست که چرا فعالان رسانه ای این‌چنین فرصت هایی را رها کرده اند و به سراغ دروغ و شایعه برای جذب مخاطب می روند.

اخلاق حرفه ای ایجاب می کند تا بیشتر به حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صادقانه پرداخته شود.

آرامش روانی جامه در استمرار امنیت و آرامش عمومی نقش دارد و نباید بهانه های بی ارزش به واسطه دروغ گویی این سرمایه بزرگ را تخریب کند.

 

شناسایی فرصت های رسانه و بهره گیری از آن

 

کارشناسان رسانه پیرامون فرصت های رسانه ای که به کمک کشور در حوزه های مختلف خواهد رسید، می گویند« فرصت های رسانه ای را بشناسیم و از آن برای آرامش روانی استفاده کنیم«

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رسانه ها قدرت خوبی در حوزه های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم دارند، گفت: تعامل پلیس و خبرنگاران تاکنون توانسته در افزایش احساس امنیت و ضریب امنیت کمک کند.

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: از ظرفیت رسانه ای و شهروندانی که در این حوزه فعال هستند برای آگاهی بخشی و افزایش سواد رسانه ای استفاده کنیم و متولیان امر دانش مردمی را برای جامعه بکار گیرند.

وی یادآورشد: آموزش مردم در خصوص سواد رسانه ای لازم و از اهمیت خاصی برخوردار است از این رو انجام فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی مانع از انحراف و فریب خوردگی خواهد شد.

 

کد خبر 1224374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha