لزوم توجه به ۴۷ پروژه زیرکوه در سفر دوم رئیس جمهور

غیرتی گفت: با توجه به سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی درخواست داریم تا به ۴۷ پروژه شهرستان مرزی زیرکوه در زمینه های آبرسانی، احیای قنوات، احداث مجتمع فرهنگی و هنری، سالن های ورزشی و احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه توجه ویژه شود.

محمدرضا غیرتی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: زیرکوه با جمعیت بالغ بر ۴۴ هزار نفر و ۱۵۰ کیلومتر مرز مشترک که معیشت مردم آن بر پایه دامداری و کشاورزی نهاده شده از کمترین امکانات برخوردار است.

 

فرماندار زیرکوه با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی عنوان کرد: در دور قبلی سفر رئیس جمهور به استان بیشتر اعتبارات در قالب تخصیص به پروژه های ملی و کلان استانی متمرکز بود اما امسال 47 پروژه و نیاز در شهرستان زیرکوه را به استانداری خراسان جنوبی اعلام کردیم تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطرح شود.

 

غیرتی با بیان اینکه احداث جایگاه CNG یکی از مهم ترین درخواست ها است، افزود: در این شهرستان هیچ جایگاهی وجود ندارد و برای احداث آن 150 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

 

فرماندار زیرکوه در خصوص پروژه های ورزشی و مورد نیاز شهرستان زیرکوه گفت: در این شهرستان نیازمند احداث و تکمیل هشت پروژه ورزشی از جمله احداث سالن یک هزار و 200 نفری، احداث و تکمیل چمن مصنوعی، احداث سالن های ورزشی در روستاها و تکمیل مجتمع ورزشی شهید سلیمانی هستیم.

 

وی به مجتمع آبرسانی عشایری اشاره کرد و افزود: این پروژه برای تکمیل شدن به اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال نیازمند است و در صورت تکمیل آن به 16 محله عشایری در زیرکوه آبرسانی می شود.

 

غیرتی با اشاره به بحث احداث بندخاکی گفت: احداث بندخاکی جهت ذخیره آب و جلوگیری از هدررفت آن در سطح بالا دست قنوات این شهرستان یکی از مهم ترین نیازها است که سبب تغذیه 21 قنات در زیرکوه می شود و برای احداث نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

 

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه بحث عملیات احداث مجتمع آبرسانی آهنگران اجرایی شود، ادامه داد: با توجه به کمبود آب شرب در زیرکوه و روستاهای آن احداث این مجتمع می متواند سبب حل این مشکل شود و برای اجراشدن نیازمند یک هزار میلیارد ریال اعتبار است.

 

وی با توجه به اینکه زیرکوه تنها شهرستان فاقد بیمارستان است، عنوان کرد: طی چند ماه گذشته کلنگ احداث بیمارستان 64 تختخوابی در شهرستان زیرکوه زده شد و برای احداث نیازمند اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال است و با توجه به اینکه زیرکوه یک شهرستان مرزی است و می تواند به سلامت گردشگری کمک کند امیدواریم مورد توجه دولت قرار گیرد.

 

غیرتی در خصوص بحث احیا و لایروبی قنوات گفت: در این شهرستان 40 قنات وجود دارد که نیازمند احیا و لای روبی هستند چرا که شغل اکثر مردم این منطقه دامداری و کشاورزی است و برای این موضوع نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

 

فرماندار زیرکوه با تاکید بر اینکه 20 سال است که خراسان جنوبی به خصوص زیرکوه با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، افزود: یکی از راه های صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولیدات کشاورزی پرداختن به بحث آبیاری تحت فشار سیستم های نوین است که در این شهرستان جهت اجرایی کردن 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان زیرکوه تنها شهرستان فاقد مجتمع فرهنگی و هنری است، گفت: درخواست داریم تا یک مجتمع فرهنگی و هنری در شهر حاجی آباد زیرکوه تاسیس شود و برای احداث نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

 

 

کد خبر 1224413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha