فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های شکوفایی علمی، پیش‌قدم هستند

ربیعی گفت: پیش قدم بودن فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های شکوفایی علمی، مایه افتخار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «رضا ربیعی» در همایش تجلیل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر استان مرکزی که (۲۵ مهر) با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش‌وپرورش استان و جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار استان مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: شما دانش آموزان ممتاز یادگار دلیرمردانی هستید که در جبهه حق علیه باطل با نثار جان خود و فداکاری و ایثار ممتاز شدند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، افزود: خدمتگزاری به شهدا و جامعه ایثارگری توفیق بزرگی است که امروز نصیب همه ما و به‌ویژه کارکنان خدوم بنیاد شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه در قبال عزیزان ایثارگر سنگین‌ است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به شکرانه این افتخاری که نصیب ما شده هر آنچه را که در توان داریم در طبق اخلاص گذاشته و به جامعه ایثارگری خدمت کنیم که امیدواریم در فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل شهدا رسالت عظيمی به دوش داريم، اضافه کرد: رسالت فرزندان شهدا و ایثارگران بسیار عظیم‌تر است چون پرچم‌دار این مسیر طولانی و سخت و حافظ سیره شهدا هستند و قطعاً آینده نظام اسلامی به دست توانای فرزندان شاهد و ایثارگر اداره خواهد شد.

 

ربیعی در ادامه به پیشگامی فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه شکوفایی علمی اشاره کرد و گفت: این مایه افتخار است و  شما عزیزان جزو مفاخر ایران اسلامی هستید که همواره باید نمونه و ممتاز باشید، چراکه پدران شما نمونه بوده و هستند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بر تبیین بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی باید با مطالعه خط و مشـی زندگی شهدا و ایثارگران بیش از پیش با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و شما عزیزان شاهد و ایثارگر به‌عنوان الگوی فداکاری در جامعه بایستی با پیروی از راه پدران خود افرادی ولایت مدار باشید.

 

ربیعی اظهار کرد: امروز مفتخریم در استان مرکزی، تعداد 32 مدرسه نیمه‌متمرکز (شاهد) دایر بوده كه از این تعداد 14 مدرسه در مقطع ابتدايي، 10 مدرسه متوسطه اول و 8 مدرسه در مقطع متوسطه دوم مشغول به فعالیت‌اند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال تحصیلی 1401-1400 تعداد یک هزار و 258 دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در استان مشغول به تحصیل هستند و آمار کل قبولی دانش آموزان در سطح استان یک هزار و 94 نفر و به عبارتی 87 درصد کل دانش آموزان بوده که از این تعداد 453 دانش‌آموز ممتاز شناخته‌شده‌اند.

 

گفتنی است، در این مراسم از 30 دانش‌آموز دوره ابتدائی، 20 دانش‌آموز دوره متوسطه اول و 20 دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از شهرستان اراک تقدیر و تجلیل شد.

 

کد خبر 1224434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha