نشست وحدت اسلامی و نقش ایران در تحولات منطقه برگزار شد

نشست وحدت اسلامی و نقش ایران در تحولات منطقه با حضور آیت الله اراکی عضو شورای عالی تقریب مذاهب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، نشست وحدت اسلامی و نقش ایران در تحولات منطقهه، به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و با حضور آیت الله اراکی عضو شورای عالی تقریب مذاهب، استاندار مرکزی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و جمعی از مسئولین هیئت ها، مداحان، واعظان و فعالان فرهنگی در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد.

 

«آیت الله اراکی » در این نشست ضمن تاکید بر وحدت اجتماعی گفت: وحدت اجتماعی را می توان از دو نگاه بررسی کرد، یکی وحدت حقیقی و دیگری وحدت اعتباری که باید دقیق این دو را شناخت.

 

عضو شورای عالی تقریب مذاهب در ادامه افزود: وحدت حقیقی در واقع هدف اصلی خلقت است به این معنا که همه انسانها باید تلاشش کنند تا در عقیده و عمل به گونه ای باشند که خداوند متعال خواسته است و اگر شخصیت خود را اینگونه بسازند نهایتا شخصیت انسان، خدایی خواهد شد.

 

او گفت: این نکته نیز حائز اهمیت است که در عالم آخرت هر کسی به شکل شخصیت واقعی اش محشورمی شود و مطابق همان تصویری که دارد با همکیشان خود وحدت می یابد. یعنی مومنین با مومنین و کافران با کافران در کنار هم قرار میگیرند..

 

آیت الله اراکی اضافه کرد: در مقابل وحدت حقیقی، وحدت اعتباری وجود دارد که مبتنی بر مشترکات اعتقادی و رفتاری است و ظهور آن در قانون گذاری و قانون گرایی انسان ها اتفاق می افتد؛ به این معنا که مشترکات اعتقادی و رفتاری که بین مسلمین وجود دارد ایجاب می کند قوانین اجتماعی ایشان نیز به تناسب، واحد باشد.

 

وی تصریح کرد: با این نگاه، حمایت مسلمانان از مسلمانان در مقابل دشمنان امری واضح است؛ منظور ما از مسلمان کسی است که شهادتین را بر زبان آورده و به ضروریات دین اسلام عامل است، هر چند ممکن است اعتقاد قلبی هم نداشته باشد.

 

عضو شورای عالی تقریب مذاهب عنوان کرد: شهادت به وحدانیت خداوند متعال و رسالت نبی مکرم اسلام و عمل به فرامین قرآن عظیم کافی است تا همه مسلمین زیر سایه پرچم امت اسلامی قرار بگیرند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حاج قاسم نماد وحدت اعتباری اسلام است، دفاع از خاک اسلام عین مصالح ملی ماست، ما مصالح ملی و مصالح اسلامی را جدای از هم نمی‌دانیم.

 

کد خبر 1224456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha