اعضای کانون فرهنگی هنری «نور» سامان در جشن میلاد پیامبر (ص) شرکت کردند

صفاری سامانی گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام نورانی ولادت فرخنده پیامبر اکرم (ص)، میلاد با سعادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت مراسم جشنی با حضور نوجوانان و جوانان مسجدی توسط کانون فرهنگی هنری «نور» سامان برگزار شد.

«رضا صفاری سامانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام نورانی ولادت فرخنده پیامبر اکرم (ص)، میلاد با سعادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت مراسم جشنی با حضور نوجوانان و جوانان مسجدی توسط کانون فرهنگی هنری «نور» سامان برگزار شد.

 

وی ابراز کرد: سخنران این مراسم به ویژگی های شخصیتی حضرت محمد (ص) پرداخت و افزود: پیامبر بزرگ ما با کودکان بسیار مهربان بود، به آنها سلام می‌کرد و در کوچه ها با آن ها بازی می کرد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «نور» مسجد جامع سامان ادامه داد: پیامبر ما بسیار خوش اخلاق بود و وظیفه ما است که با الگوگیری از آن شخصیت بزرگوار، در خانواده و جامعه خوش اخلاق باشیم.

 

وی از حجاب به عنوان حفاظ زن یادکرد و رعایت حجاب را وظیفه همه مردان و زنان دانست و افزود: زنان نقش مهمی در جامعه دارند و تربیت نسل آینده به عهده آنهاست و لذا رفتار آنها از جمله رعایت حجاب تاثیر بسیاری بر شرایط جامعه دارد.

 

صفاری سامانی گفت: ولادت رسول خدا (ص) در جمعه ۱۷ ربیع الاول عام‌الفیل بین طلوع فجر و طلوع شمس اتفاق افتاده است و این ولادت ناگهانی و دفعی نبوده است بلکه انبیای گذشته امت‌های خود را از این امر مهم مطلع ساخته بودند.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب شریف قرآن که کتاب آسمانی ما مسلمانان است خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص) به عنوان الگوی اسوه معرفی شده است. «لَّقَد کَانَ لکم فِی رَسُولِ ٱللَّهِ اسوه حسنه» یقینا برای شما در روش و رفتار پیامبر خدا الگوی نیکویی است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «نور» مسجد جامع سامان ادامه داد: الگو یعنی اینکه ما به کسی نگاه کنیم و از ایشان پیروی و رفتار خوبی بیاموزیم و خداوند فرموده‌اند حضرت زهرا (س) الگوی نمونه برای مسلمانان می‌باشد.

 

کد خبر 1224463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha