برگزاری  کارگاه اسلام هراسی به میزبانی نویسندگان مسلمان در منچستر

گروهی از نویسندگان مسلمان در انگلیس میزبان کارگاه آموزشی در مورد اسلام هراسی در منچستر بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «asianimage»، گروهی از نویسندگان مسلمان در انگلیس میزبان کارگاه آموزشی در مورد اسلام هراسی در منچستر بودند.

این کارگاه در مرکز «احمد اقبال الله» به سرپرستی منظور خان، فارغ التحصیل دانشگاه کمبریج از لیدز ارائه شد.

او یک شاعر و نویسنده است و اجرای اشعار او میلیون ها بازدید آنلاین داشته است. او امسال کتاب غیرداستانی خود را با عنوان «: ریشه کن کردن اسلام هراسی» منتشر کرد.

منظور خان در این نشست در این باره گفت: منافع من در تفکر انتقادی درباره اسلام هراسی و نژادپرستی و دور شدن از روایت رسانه های اصلی است.

وی افزود: بیشتر شرکت کنندگان در این کارگاه نویسندگان بودند، بنابراین با کارگاه هایی که من معمولا ارائه می کنم متفاوت بود، جایی که افرادی که سابقه نویسندگی ندارند به من می پیوندند.

منظور خان تاکید کرد که به جای تلاش برای اینکه بگوییم «ما تروریست نیستیم یا خشونت‌آمیز نیستیم»، باید روایت جریان های اصلی را به چالش بکشیم.

وی همچنین گفت: دلیل اینکه ما به عنوان تروریست شناخته شده ایم این نیست که به اندازه کافی آن را رد نکرده ایم و به این دلیل نیست که اطلاعات کافی در مورد اسلام ارائه نکرده ایم، بلکه به این دلیل است که روایت هایی که جریان های اصلی علیه ما دارند بسیار روی عموم تاثیرگذار بوده اند.

حفصه آنیلا بشیر از مرکز «احمد اقبال الله» نیز در این باره گفت: پس از 11 سپتامبر، اسلام هراسی افزایش یافته است. درک این نکته مهم است که وقتی در مورد اسلام هراسی صحبت می کنیم، در مورد حوادث یکباره صحبت نمی کنیم، ما در واقع در مورد سیستمی صحبت می کنیم که برای نفوذ در زندگی روزمره ما طراحی شده است. همیشه در اطراف ماست.

کد خبر 1224466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha