افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در گلستان/ ۸   نیاز فناورانه دستگاه‌های اجرایی منجر به قرارداد با استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شد

غفاری گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان و خلاق در گلستان از ابتدای امسال تاکنون از ۵۹ شرکت به ۷۵ شرکت رسیده است.

«مهدی غفاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهارکرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان دانش بنیان اتفاقات خوبی توسط دستگاه های اجرایی رقم خورد ضمن اینکه ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان نیز ظرفیت‌های خوبی را به منظور حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان فراهم کرد.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: برخی وزارتخانه‌ها مانند صمت، جهادکشاورزی، علوم و ... آیین نامه‌های مخصوصی را برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها مصوب و ابلاغ کردند که راهگشا بوده است.

 

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در گلستان، گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ۵۰ شرکت دانش بنیان و ۹ شرکت خلاق بود که اکنون به ۵۶ شرکت دانش بنیان و ۱۵ شرکت خلاق افزایش یافته است.

 

غفاری گفت: هرچند تعداد این شرکت‌ها افرایش پیدا کرده اما هنوز فاصله معناداری با هدفگذاری تعیین شده داریم. با این حال گلستان در شاخص میانگین رشد کشوری در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، وضعیت بهتری دارد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال برنامه های مفصلی برای حمایت و توسعه فعالیت‌های دانش بنیان انجام شده است که بعضی از این اقدامات برای نخستین بار اتفاق افتاد. با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی استان، صمت و برخی دستگاه‌های دیگر اولین رویداد رفع نیازهای فناورانه استان برگزار شد که ۸ نیاز فناورانه منجر به عقد قرارداد شده و ۵ نیاز فناورانه نیز در مرحله عقد قرارداد است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان یکی دیگر از اقداماتی که برای نخستین بار انجام شد را حضور شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان در نمایشگاه قزاقستان عنوان کرد و گفت: این کار با هدف توسعه صادرات محصولات دانش بنیان انجام شد. هم چنین برگزاری رویداد جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها از دیگر کارهای انجام شده بود که نتیجه بی‌نظیری داشت و در دو روز ۲۰ میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های استارتاپی جذب شد.

 

کد خبر 1224488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha