برگزاری همایش جهانی سیره پیامبر اعظم(ص) در پاکستان

همایش جهانی سیره پیامبر اکرم(ص) با حضور جمعی از علمای جهان اسلام در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روزنامه الوکاد، همایش جهانی سیره پیامبر اعظم(ص) با نظارت و حضور دکتر «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان و جمعی علمای ارشد جهان اسلامی اعضای مجلس و سنا و دستگاه دیپلماسی پاکستان در اسلام آباد برگزار شد.

 

عارف علوی در این همایش گفت: عارف علوی در این همایش گفت: تعالیم و آموزه های دین اسلام تنها برای مسلمانان نیست، بلکه برای همه بشریت است. هدف اصلی این این تقویت ارزش های انسانی و تکریم انسان است. سیره شریف پیامبر اکرم(ص) نماد و رویکر یکپارچه برای بشریت و الگویی برای تقلید هر انسانی در جهان است.

 

علوی گفت:  با آسیب های اجتماعی مانند قطبی شدن و انزجارطلبی  و نفرت نمی توان به طور موثر مقابله کرد، مگر اینکه راه پیامبرمان حضرت محمد مصطفی(ع) را طی کنیم.

 

رئیس جمهوری پاکستان به تقویت و ترویج هماهنگی و مدارا بین پیروان ادیان دعوت کرد ، با توجه به اینکه این مسئله امری حیاتی برای همزیستی مسالمت آمیز در جامعه است.

 

وی تاکید کرد: سیره نبوی یادآور هدایت اسلام در بزرگ ترین سیره است. سیره نبوی، رحمتی برای همه خلق و آسانی در دین و روی گردانی از جاهلان را به ما آموخت این سیره همچنین بردباری، گذشت، آشتی دهنده دل ها را به ما آموخت. پیامبر(ص) توانست دل های عصبی ترین و جاهل ترین و سرسخت ترین و سرکش ترین عرب های آن زمان را به هم پیوند دهد تا دسته دسته وارد دین خدا شوند و اخلاق شان بهبود یافت.

 

وی افزود: وظیفه ماست که هرکاری از دستمان برمی آید در قبال مردم خود انجام دهیم.

کد خبر 1224502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha