پرداخت زکات در ۳۱۰ شهر و روستای قزوین/ ۹۲ درصد زکات صرف محرومان شده است

ظاهری گفت: در ۳۱۰ روستا و شهر استان قزوین در نیمه نخست سال جاری زکات واجب و مستحبی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ناصر ظاهری» در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان که امروز (سه شنبه ۲۶ مهر) در حسینیه شهدای روستای شیداصفهان برگزار شد، بیان کرد: اشتراکات زیادی بین اقامه نماز و پرداخت زکات وجود دارد و این موارد در جای جای قرآن آمده است و همانطور که نماز واجب بوده زکات هم فریضه الهی است. 

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: ما در روستای شیداصفهان گردهم آمده ایم و اعضای شورای روستا زحمات بسیاری را برای این برنامه متحمل شدند که جای تشکر دارد و به پیشنهاد اعضای شورای زکات استان، این روستا که از سال ۸۵ فعالیت چشمگیری در حوزه زکات با کمیته امداد دارد را برای این برنامه انتخاب کردیم.

 

وی عنوان کرد: حسینیه روستای شیداصفهان، خانه بهداشت، مدرسه و راه های این روستا از محل زکات بوده است، این روستا دارای ۴ هزار نفر جمعیت بوده و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از یک هزار هکتار باغات آن است که میزان پرداخت زکات واجب و مستحبی این روستا در نیمه نخست سال جاری ۶۲۰ میلیون تومان بوده است.

 

ظاهری اعلام کرد: استان قزوین دارای ۸۲۰ روستا و ۲۹ شهر است که ۸۴۹ روستا و شهر در استان مشمول زکات فطریه بود که ۶۳۷ روستا و شهر پرداخت کننده زکات فطریه بوده است.

 

وی تصریح کرد: ۶۰۰ روستا و شهر در استان قزوین مشمول زکات واجب و مستحبی در سال جاری بوده که ۳۱۰ روستا و شهر استان در نیمه نخست سال جاری زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: تعداد افراد زکات دهنده واجب و مستحب در استان در ۶ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۵۵۶ نفر بوده است و تعداد عاملان و رابطان افتخاری زکات ۷۹۰ نفر و تعداد مبلغان زکات ۲۰۰ نفر بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه امسال ما در حوزه زکات ۳۵ میلیارد تومان بوده که در نیمه نخست سال جاری ۲۴ میلیارد تومان درآمد حاصل شده که نسبت به مدت مشایه سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشتیم و ۶۸ درصد از درآمد مذکور تحقق یافته است.

 

ظاهری گفت: از این میزان زکات پرداختی ۹۲ درصد برای رفع نیاز محرومان هزینه شده و هشت درصد از رقم زکات هم برای پروژه های عمرانی مصرف شده است.

 

ظاهری در ادامه یادآور شد: در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات ۱۳۷ نفر شرکت کننده داشتیم که ۵۸ نفر منتخب شدند.

 

کد خبر 1224505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha