وحدت میان مذاهب و اقوام یک نیاز ضروری است

حجت الاسلام ترابی وحدت میان مذاهب و اقوام را یک نیاز و ضرورت دانست و گفت: وحدت حول محور ولایت و استفاده از فرصت ها و استفاده از سیره عملی ائمه اطهار (ع) به ویژه پیامبر (ص) می تواند باعث تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران، حجت الاسلام حسین ترابی در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم، ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر (ص) و امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت، فرهنگ سازی در خصوص وحدت و اتحاد را یکی از سرفصل های فرهنگ عمومی برشمرد و افزود: اتحاد و دوری از تفرقه و اختلاف، اساس همه موفقیت ها و پیروزی هاست که متاسفانه علی رغم اینکه مسلمانان جهان به لحاظ جمعیتی بعد از مسیحیان دومین دین پرجمعیت جهان هستند اما به لحاظ چالش ها و مشکلات، رتبه نخست را دارند.

 

رئیس جلسه شورای فرهنگ عمومی علت اصلی همه این مسائل و مشکلات را دامن زدن به تفرقه دانست که فرمان آن در دست دشمنان است.

 

وی با اشاره به هفته وحدت و ایام پیامبر مبشر وحدت، اتحاد و همدلی برای یک امت واحده را خیر و رحمت و تفرقه و اختلاف را عذاب الهی دانست و اضافه کرد: ریشه همه مسائل و مشکلات و ناکامی ها همین اختلاف بین مذاهب و اقوام اسلامی است.

 

امام جمعه رباط کریم اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه امروزه آمریکا و مزدورانشان با تشکیل گروه های تروریستی و تکفیری و هزینه کردن در این راه، آتش اختلاف میان امت اسلامی را شعله ور می کنند و عده ای هم آگاهانه و ناآگاهانه به نمادهای اهل تسنن در جامعه شیعه اهانت می کنند همه و همه برای تضعیف مسلمان جهان و از بین بردن اتحاد ایشان است.

 

وی وحدت میان مذاهب و اقوام را یک نیاز و ضرورتی دانست که امروزه بیشتر خود را نشان می دهد و اختلاف و تفرقه اقوام مختلف ایرانی نقشه شوم دشمنان است که می خواهند این وحدت را از بین ببرند.

 

حجت الاسلام ترابی عنوان کرد: امروزه حساسیت های محلی و منطقه ای نباید باعث برانگیخته شدن اختلافات و ضربه زدن به وحدت ملی شود زیرا مسئله وحدت و اتحاد ملی مسئله بسیار مهم و حساسی است که متاسفانه ما هم برخی مواقع از آن غافلیم.

 

وی بر ضرورت تقویت امور فرهنگی و آماده دفاع بودن در برابر مشکلات و هجمه های دشمنان تأکید کرد و گفت: دشمنان برای ضربه زدن به جوانان و نوجوانان ما برنامه ریزی کرده اند و امروزه اگر کسی قدمی بردارد که باعث ایجاد تفرقه در کشور شود خیانت کرده است؛ مسئولین ما در اتحاد بین مردم نقش مهم و تأثیرگذاری دارند که باید با انجام کارهای اساسی و زیربنایی و بهره گیری از نمونه های تاریخی فراوان از آثار شوم تفرقه و اختلاف، در ایجاد اتحاد و وحدت ملی تلاش کنند.

 

امام جمعه رباط کریم همچنین به روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی (13 آبان) اشاره کرد و ملت ایران را پرچمدار این مبارزه دانست و ابراز کرد: همین وحدت و اتحاد بوده که تاکنون دشمن را به زانو درآورده و موجب مقاومت در مقابل استکبار جهانی شده است؛ وحدت حول محور ولایت و استفاده از فرصت ها و انجام امور مختلف فرهنگی و استفاده از سیره عملی ائمه اطهار (ع) به ویژه پیامبر (ص) می تواند باعث تحکیم بنیان خانواده ها و کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی شود.

 

در ادامه جلسه زائری اا اشاره به ارتباط بین فرهنگ و اقتصاد، به تبیین اقتصاد و فرهنگ پرداخت و مبنای هر توسعه ای را توسعه فرهنگی دانست و و تصریح کرد: تک بعدی بودن حوزه صنعت موفق نیست.

 

مسئول کمیته اقتصاد و فرهنگ شورای فرهنگ عمومی بر پویا بودن اقتصاد، غیر وابسته بودن آن، فرهنگ کار و تلاش به جای راحت طلبی و مصرف درست به جای اسراف و تبذیر و فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی و عدم استفاده از کالاهای خارجی را از جمله محورهای فعالیت این کمیته برشمرد.

 

در این جلسه همچنین حجت الاسلام علیانسب، امام جمعه جدید نصیرشهر ضمن تشکر از تشکیل کمیته های تخصصی شورا، مسیر صنعت و پیشرفت را مسیر فرهنگی دانست چرا که باید فرهنگ هر حوزه ای را به شکل فنی بررسی و از ظرفیت های شورای فرهنگ عمومی استفاده کنیم تا بتوانیم در مقابل فتنه های دشمن مثل اغتشاشات اخیر که دشمن آن را فرماندهی می کرد و یک مسئله فرهنگی بود، ولی آتش زیر خاکستر آن اقتصادی بود، پیروز و سربلند بیرون آییم.

 

در پایان احمدی فرماندار و نایب رییس جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های همه دستگاه های اجرایی شهرستان در برنامه های اربعین حسینی و برپایی موکب در سطح شهرستان و در نجف و کربلا و همچنین برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس و قدردانی از زحمات و جانفشانی های نیروی های نظامی و امنیتی در خصوص اغتشاشات اخیر، فتنه های اخیر را یک مسئله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست که با تلاش و زحمات مسئولین و همکاری مردم، شهرستان رباط کریم کمترین هزینه و خسارت را در پی داشت.

 

در پایان از زحمات مسئولین که برگزاری برنامه های اربعین و برپایی موکب در سطح شهرستان و همچنین در شهر عراق( نجف و کربلا) از جمله فرماندار، شهردار، فرمانده سپاه و... تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1224512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha