برگزاری نشست شورای زکات شهرستان آران و بیدگل

مسئول دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آران و بیدگل از برگزاری نشست شورای زکات این شهرستان خبر داد.

علی اصغر حق پناه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نشست شورای زکات شهرستان آران و بیدگل با حضور حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه و رئیس شورای زکات، امیرحسین شیخ استرکی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورا و سایر اعضا در دفتر هیئت امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی آران و بیدگل برگزار شد.

 

مسئول دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) آران و بیدگل افزود: این جلسات در راستای سیاست گذاری صحیح جهت جذب منابع مردمی و دولتی در راستای رفع نیاز محرومین هر سه ماه یکبار تشکیل و مباحث مختلف پیرامون موضوع زکات در آن بحث و بررسی می شود.

 

حق پناه ادامه داد: در این نشست، امام جمعه آران و بیدگل به فرهنگ سازی زکات از درون خود شورا و نهادها، احیای فریضه زکات در بخش مستحب و واحب با توجه به طرح های هم افزایی امداد تاکید کرد و این امر را نیازمند تبلیغات میدانی مناسب دانست که همه اعضای شورا به عنوان وظیفه دینی خود موظف به اجرای آن هستند.

 

مسئول دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) آران و بیدگل ادامه داد: در صورتی که این شورا بتواند در جهت رفع موازی کاری در خدمات دهی به نیازمندان از طریق وحدت بین موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، هیئت های مذهبی، مساجد، بسیج و خیرین  موفق عمل کند، در کوتاه مدت می توان صف نیازمندان را به حداقل ممکن برساند.

 

علی اصغر حق پناه با بیان اینکه پرداخت زکات آثار فردی و اجتماعی زیادی به همراه دارد، افزود: اهمیت زکات تا آنجاست که در قرآن به همراه نماز ذکر شده است و قبولی نماز، مشروط به پرداخت زکات است و این مهم نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.
 

کد خبر 1224552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha