برخی نابسامانی ها در کشور، نتیجه ضعف فرهنگ «اعتماد» است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: یکی از عوامل موثر در بوجود آمدن نابسامانی ها در کشور، ضعف فرهنگ اعتماد در سطح جامعه و مردم است، لذا فرهنگ اعتماد باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سعید ضابطی در نشست شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل گفت: «اعتماد» یک مفهوم جدید و جامعه شناختی است که در ایجاد روابط و تعامل و بقای تعاملات اجتماعی نقش بسزایی دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: اعتماد در جوامع سنتی و در گذشته بیشتر بر پایه روابط چهره به چهره، کلامی و چشمی استوار بوده ولی در جوامع امروزی و پیشرفته به شکل مدرن و شامل دیدارها و گفتارهایی است که با گسترش فضای مجازی، اعتماد اجتماعی فراتر رفته و ارتباطات بیشتر شده و رویکرد اجتماعی اعتماد هم به نوعی عوض شده است.

 

ضابطی با اشاره به اینکه «زندگی اجتماعی»، انسان ها را مجبور به اعتماد و تعامل با همدیگر می کند و این اعتماد سبب همبستگی جامعه و حفظ و بقای آن می شود، اظهار داشت: اعتماد اجتماعی بر پایه دو معیار پاسخگویی و تعهد و التزام پیشین  شناخته می شوند.

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: جامعه از نسل ها بوجود می آید و نسل ها از درون خانواده شروع می شود و این نسل ها در ساختارهای حکومتی رشد پیدا می کند و با هم تعامل و ارتباط پیدا می کنند و این ارتباط از ابزارهای مختلف بوجود می آید که مهم ترین آن اعتماد است.

 

ضابطی ادامه داد:  یکی از عوامل موثر در بوجود آمدن نابسامانی ها در کشور، ضعف فرهنگ اعتماد در سطح جامعه و مردم است، لذا فرهنگ اعتماد باید در جامعه نهادینه شود.

 

این مسئول بیان داشت: طبق دستور رئیس جمهور، ساختارهای فرهنگی با رویکرد جدید و شرایط فعلی در حال بازنگری است و در شرایط فعلی و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، کار فرهنگی مستلزم تشکیل جبهه فرهنگی است که این با اقدامات و عملکردهای مقطعی متفاوت است و مشارکت همه دستگاه ها، ارگان ها و مسئولین و نخبگان فرهنگی کشور و منطقه در پدید آوردن یک جریان فرهنگی را می طلبد.

 

 

کد خبر 1224572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha