تاثیر رویکرد کانون های مساجد بر کاهش آسیب های اجتماعی/غفلت از پیام رهبری موجب گم کردن نقشه راه می شود

سالاری، غفلت از پیام و سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب به عنوان سند راهبردی را موجب گم کردن نقشه راه دانست و گفت: رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.

حسن سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، از احیای کارکردهای واقعی مساجد و مقابله با هجمه ها و ناتوی فرهنگی دشمن به عنوان دلایل اصلی شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد نام برد و با اشاره به معضلات فرهنگی، بیان کرد: قطعا رویکرد کانون های فرهنگی هنری می تواند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح محلات شهری و مناطق روستایی موثر واقع شود.

 

نایب رئیس شورای شهر بندرعباس برنامه ریزی اصولی و دقیق را از ضروریات اجتناب ناپذیر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، آموزشی، هنری، تربیتی، کارآفرینی، ورزش، مشاوره ای خواند و افزود: کانون های فرهنگی هنری باید با برخورداری از سند فرهنگی قوی برای اقشار و رده های سنی مختلف در دو بخش خواهران و برادران برنامه های جذاب، مورد نیاز روز جامعه و اثربخش داشته باشند.

 

وی از شناسایی استعدادها و ظرفیت ها در حوزه های مختلف و فراهم نمودن شرایط برای شکوفا شدن و معرفی آن به عنوان یکی از برکات راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستای یاد کرد و گفت: تحقق این مهم بیانگر این مطلب است که کانون های مساجد به نحو احسن به رسالت خود عمل کرده اند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه هر فعالیت فرهنگی نیازمند یک سند راهبردی است، تصریح کرد: فرامین و دستورات مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف به عنوان سند راهبردی مهم می تواند راه گشای مشکلات در حوزه فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

وی با اشاره به آسیب ها و مسائل تاثیرگذار بر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: یکی از مسایلی که بر فعالیت کانون ها تاثیرگذار بوده محور قرار گرفتن فعالیتی خاص در دستگاه های متولی بالادستی است.

 

سالاری اظهار کرد: در برهه ای از زمان همایش و برگزاری جلسات مختلف و گاهی نشست ها و حلقه های معرفتی و یا مباحث چهره به چهره رویکرد است و زمانی نیز رویکرد نگاه به کمیت و تعداد کانون هاست و به کیفیت برنامه ها و مشکلات اولویت دار یک محله و یا روستا کمتر توجه شده است.

 

وی از تغییر دولت ها نیز به عنوان یکی دیگر از مسائل تاثیرگذار بر روند فعالیت های کانون های فرهنگی هنری یاد کرد و افزود: دولتی به خوبی از کانون ها حمایت می کند و در آن دوران شاهد فعالیت های بسیار خوب و اثرگذاری کانون ها در حوزه های مختلف هستیم و با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت جدید روند حمایت از کانون ها دستخوش تحول می شود و همین باعث شده برخی از کانون ها نتوانند به نقطه مطلوب برسند.

 

نایب رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به فعالیت این کانون در دوران مدیرتش گفت: توجه به اشتغال جوانان، کادرسازی و تربیت نیرو و کاهش آسیب های اجتماعی محور فعالیت های کانون هجرت در آن دوران بود که با تدوین و اجرای برنامه مناسب اقدامات موثری صورت گرفت و خروجی آن راهیابی تعدادی از اعضا به رده های مختلف مدیریتی، عضویت در شورای شهر، ملبس شدن برخی از اعضا به لباس روحانیت و قرار گرفتن در کسوت استادی دانشگاه و ... است.

 

وی پرداخت به ورزش با هدف جذب نوجوانان و جوانان را از دیگر محورهای فعالیتی کانون هجرت برشمرد و افزود: بهره گیری از ورزش به ویژه در محلات قدیمی نقش بسزایی در جذب و ماندگاری اعضا دارد و کانون هجرت در این زمینه بسیار موفق عمل کرد به گونه ای که بازیکن فوتبال ساحلی کانون به تیم ملی دعوت شد.

 

سالاری غفلت از پیام و سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب به عنوان سند راهبردی را موجب گم کردن نقشه راه دانست و عنوان کرد: اگر در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از فرامین معظم له غافل باشیم و از آن به عنوان محور در اجرای برنامه ها استفاده نکنیم قطعا به بن بست خواهیم خورد.

 

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در حوزه های مختلف ازجمله اجتماعی و فرهنگی از محرومیت های تاریخی رنج می برد، گفت: کانون های فرهنگی هنری باید با اتحاد و همدلی ابتدا مشکلات و معضلات مختلف محلات و روستاها را شناسایی، پیگیری، تجزیه و تحلیل و برطرف کنند.

 

کد خبر 1224586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha