ساخت ۲۰۰ مسجد و مدرسه در مناطق سیل زده توسط مرکز «الخدمت» پاکستان

بنیاد «الخدمت» در «لاهور» پاکستان بازسازی مناطق سیل زده را با ۵ میلیارد روپیه آغاز کرده است و ۲۰۰ مسجد و مدرسه در این مناطق ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « freshgooglenews»، بنیاد «الخدمت» در «لاهور» پاکستان بازسازی مناطق سیل زده را با 5 میلیارد روپیه آغاز کرد.

بنیاد «الخدمت» روی پروژه های بهداشت عمومی از جمله ساخت 10,000 خانه، 200 مسجد و مدرسه، حمایت از 3000 یتیم، حمایت از 5000 کشاورز و 1000 پروژه آب آشامیدنی پاک در مناطق آسیب دیده کار خواهد کرد.

محمد عبدالشکور، رئیس بنیاد الخدمت، در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که 5 میلیارد روپیه برای بازسازی اختصاص یافته است.

برنامه ریزی شده است که در ساخت حداقل 10000 خانه در مناطق سیل زده کمک شود و همچنین مدارس و مساجدی که به طور کلی یا جزئی آسیب دیده اند از نو ساخته شوند.

 بر اساس گزارش های دریافت شده قرار است که در ابتدا 200 مدرسه و مسجد بازسازی می شود.

همچنین قرار است برای دریافت بذر، کود و آفت کش ها به هر کشاورز که پنج جریب زمین دارد تا سقف 63000 روپیه کمک داده می شود. حداقل پنج هزار کشاورز برنامه ریزی شده است که این بسته را دریافت کنند.

کودکان یتیم از مناطق آسیب دیده مشمول برنامه مراقبت از یتیمان الخدمت خواهند شد. پیش بینی می شود بیش از 3000 یتیم بین 5 تا 8 سال در این منطقه تحت حمایت دائمی قرار گیرند

برنامه مراقبت از یتیمان الخدمت یک طرح جامع دائمی برای حمایت از ایتام است.

در این مرکز آموزش، بهداشت، غذای کودکان تحت حمایت تا زمان بزرگسالی به طور کامل مدیریت می شود.

 پروژه های مختلفی از جمله کارخانه های تصفیه آب، پمپ های آب محلی و پروژه های دیگر برای تامین آب آشامیدنی پاک برای مردم مناطق سیل زده تکمیل خواهد شد. برای اجرای این طرح ها 25 میلیارد روپیه اعتبار در نظر گرفته شده است.

محمد عبدالشکور ،رئیس الخدمت ضمن تشریح جزئیات فعالیت های امدادی جاری در مناطق سیل زده گفت که الخدمت تاکنون 10 میلیارد روپیه برای فعالیت های امدادی هزینه کرده است.

62805 داوطلب الخدمت در مناطق سیل زده فعال هستندکه با کمک خودروها، آمبولانس ها و 43 قایق موتوری 60 هزار نفر را نجات داده اند.

تاکنون 831 کامیون الخدمت کالاهای امدادی را به مناطق آسیب دیده تحویل داده اند.

 الخدمت علاوه بر عملیات امدادی سنتی با تعیین نیازهای مناطق آسیب دیده، عملیات امدادی را با استراتژی موثر آغاز کرد. 41 آشپزخانه در مناطق آسیب دیده برای تامین غذای سیل زدگان راه اندازی شده است که مواد غذایی آماده در جعبه ها بسته بندی شده و به مناطق آسیب دیده تحویل داده می شود.

همچنین به 85200 نفر دو بار در روز از طریق آشپزخانه الخدمت سرویس دهی می شود. در جایی که قربانیان امکاناتی برای تهیه غذای خود دارند، بسته‌های غذایی بین قربانیان توزیع می‌شود تا بتوانند بر اساس نیاز خود غذا تهیه کنند.

 تاکنون 182 هزار و 405 جیره خشک بین خانواده های آسیب دیده توزیع شده است. قربانیان پس از ویران شدن خانه ها در اثر باران شدید و سیل، مجبور شدند در خانه های شکسته و زیر آسمان باز زندگی کنند.

الخدمت تهیه چادر و برزنت برای آسیب دیدگان را آغاز کرده و تاکنون 59170 چادر و برزنت بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

این مرکز علاوه بر تهیه چادرهای انفرادی، پس از اختصاص فضاهای امن، 69 کمپ با بیش از 1500 چادر راه اندازی کرده است تا تمامی امکانات اولیه را برای حداکثر قربانیان به صورت سازمان یافته فراهم کند.

 الخدمت 17 مدرسه چادری را برای آموزش و تفریح ​​کودکان تأسیس کرده است و کیف مدرسه، لوازم التحریر و وسایل بازی را به کودکان رایگان می دهد.

کد خبر 1224590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha