بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی محور نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان

بهرام مسلمی مهنی گفت: امروز بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی و برنامه ریزی برای ارتقای سطح مطالعه منطقه در دستور کار شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب، امروز (۲۶ مهرماه) «بهرام مسلمی مهنی» در شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد، گفت: با توجه به میزان سرانه مطالعه در منطقه می طلبد که با برنامه ریزی بیش از پیش برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: در همین راستا امروز بررسی وضعیت کتاب و کتابخوانی و برنامه ریزی برای ارتقای سطح مطالعه منطقه در دستور کار این شورا قرار دارد.

 

وی بیان کرد: برنامه ریزی در خصوص اجرای پیوست  فرهنگی طرح توسعه فرهنگی شهرهای جنوب کرمان از دیگر محورهای نشست امروز شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان است.

 

«احمد بلندنظر» در این نشست، گفت: همه ما دغدغه فرهنگی داریم و متاسفانه در بحث فرهنگی توسعه متوازن در سطح استان ایجاد نشده و اتفاق خوبی در این زمینه رخ نداده است.

 

فرماندار جیرفت افزود: در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه زیادی را باید طی کنیم.

 

وی ابراز کرد: کتابخانه عمومی جیرفت کتاب های لازم برای استفاده دانش آموزان را ندارد که باید به این مهم توجه شود.

 

بلندنظر خاطرنشان کرد: باید در کنار کتابخانه ها به تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی نیز توجه کنیم.

 

«کمالی» در این نشست، گفت: در هفت شهرستان جنوب کرمان تنها ۱۶ کتابخانه وجود دارد که می طلبد در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.

 

معاون نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمان با تاکید بر لزوم توسعه کتابخانه ها در جنوب کرمان، ابراز کرد: متاسفانه طی سال های اخیر تا به امروز اتفاق خاصی در حوزه توسعه کتابخانه ها رخ نداده است.

 

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی، عنوان کرد: مطابق سند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی که در سال ۱۳۹۶ منعقد شده همه دستگاه های فرهنگی می بایست در این خصوص کمک کنند تا شاهد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه باشیم.

 

کمالی در خاتمه برگزاری مسابقات و جشنواره های کتابخوانی را یکی از راه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در منطقه دانست و عنوان کرد: تحقق این مهم نیازمند حمایت و کمک همه دستگاه ها است.

کد خبر 1224617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha