تلاش شهرداری شیراز برای توسعه فرهنگ گردشگری شهری و زیارت در این شهرستان

مشفقیان گفت: معرفی ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر شیراز به عموم شهروندان به ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان، توسعه فرهنگ گردشگری شهری و زیارت کمک می کند که مورد توجه شهرداری شیراز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مصطفی مشفقیان امروز سه شنبه (25 مهر) از استقبال بی نظیر شهروندان از برنامه های شیراز گردی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: 21 هزار شهروند شیرازی در تورهای گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شرکت کرده اند و در یک سال گذشته 527 تور گردشگری در شیراز برگزار کرده ایم.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: صنعت گردشگری جامعه را پویا می کند و موجب تبادل فرهنگی و ارزش افزوده اقتصادی هم می شود.

 

وی اضافه کرد: بیش از 21 هزار شهروند شیرازی از شهروندان مناطق کم برخوردار، مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج، سربازان، خانواده شهدا و ایثارگران، دانش آموزان، میهمانان نوروزی از سراسر کشور و طلاب در تورهای گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شرکت کرده اند.

 

مشفقیان تصریح کرد: به حوزه گردشگری باید با نگاه تخصصی و پشتوانه علمی نگاه شود تا حق مطلب جایگاه و منزلت شیراز ادا شود و معرفی گردشگری شیراز به صنعت گردشگری و اشتغالزایی پایدار رونق می بخشد.

 

وی ادامه داد: در گردشگری به برگزاری تور تاریخ، فرهنگی، معرفی مشاهیر شیراز، پروژه های عمرانی شهرداری شیراز، تورهای مناسبتی، تورهای انقلاب، تورهای ویژه محرم، تور باغات، تورهای ادبی، زیارتی و شهروندی پرداخته ایم و به معرفی اماکن کمتر شناخته شده و مهجور تاریخی فرهنگی شیراز، مسیرهای گردشگری انقلاب، بافت گردی، مسیر گردشگری ادبی، باغات شیراز، بقاع متبرکه و ... پرداخته ایم.

 

مشفقیان تاکید کرد: معرفی ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر شیراز به عموم شهروندان به ارتقا نشاط اجتماعی شهروندان، توسعه فرهنگ گردشگری شهری و زیارت کمک می کند.

 

کد خبر 1224635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha