تولید۱۵فیلم کوتاه قرآنی دراستان سمنان

نورمحمدی از تولید ۱۵ فیلم کوتاه قرآنی با حمایت دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبرداد.

«مجتبی نورمحمدی» درحاشیه نشست با مدیرانجمن سینمای استان سمنان درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ با بیان اینکه انتقال مفاهیم اسلامی و قرآنی از طریق هنربسیار تأثیرگذار واثربخش است گفت: دراین راستا موسسه فرهنگی قرآن وعترت ندای آسمان آصال با مدیریت سید «روح الله طاهری»با حمایت دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اقدام به 15 فیلم درقالب سلسله فیلم های کوتاه با عنوان «پاکان بسیارند» کرده است.

 

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تولید فیلم کوتاه «احمدآقا»به عنوان پیش فیلم توسط این موسسه  اظهارداشت: احمدآقا اولین فیلم از سری تولیدات فیلم کوتاه با موضوع آموزه های قرآنی در سمنان است.

 

وی با بیان اینکه سلسله فیلم های کوتاه «پاکان بسیارند» با رویکرد آموزه های دینی وقرآنی وسبک زندگی اسلامی تهیه وتولید می شود اضافه کرد: در حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی بسترها و عرصه های مختلفی برای فعالیت وجود دارد که همه آنها یک هدف اصلی را دنبال می کند و آن گفتمان سازی فرهنگ قرآنی با استفاده از ابزار های هنری و رسانه ای است.

 

نورمحمدی با اشاره به توافق صورت گرفته با انجمن سینمای جوانان استان سمنان در راستای حمایت از تولید این فیلم ها با موسسه فرهنگی قرآن وعترت ندای آسمان آصال اظهارداشت: فیلمبرداری از فیلم ها بعد از اتمام متن نویسی آغاز خواهد شد.

 

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید برافزایش تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی به ویژه به بنیان‌های خانواده ادامه داد: دراین زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها و نشان دادن الگوهای مناسب قرآنی می‌تواند راهکار مناسب و موثری باشد.

 

وي با بيان اينکه فيلم توانسته است جايگاه خود را در جامعه پيدا کند، تصريح کرد: استفاده از ابزار هنر به ويژه تصوير مي‌تواند از نظر انتقال مفاهيم فرهنگي و ديني تاثير بيشتري روي جوانان بگذارد.

 

 

 

کد خبر 1224763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha