فشارهای اقتصادی مانع حضور ملت در صحنه نیست/ برخی از مسئولین در ایجاد بهانه برای حوادث اخیر کشور مقصر هستند

حجت الاسلام منتظری با اشاره به ایستادگی ستودنی ملت ایران در مواجهه با اغتشاشات اخیر کشور گفت: برخی از مسئولین در ایجاد زمینه ای که موجب بهانه شود، مقصر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، چهارشنبه(۲۷ مهر) در آیین تکریم و معارفه دادستان های سابق و جدید مرکز استان با گرامیداشت یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: عزت، سربلندی، شرف، استقلال و همه چیز خود را پس از اسلام و امامین انقلاب به شهدا بدهکار هستیم لذا دین ما به شهدا و خانواده معظم ایشان زیاد است.

 


 

دادستان کل کشور اظهار کرد: شهید سلیمانی با مدیریت و حضور خود توانست همچون شمشیر امیرالمومنین بر فرق عمربن عبدود؛ بر سر استکبار باشد و همانگونه که در صحنه آن جنگ تاریخی، کُفر با همه توان و قدرت و امکانات خود به جنگ اسلام آمده بود امروز هم دنیای کفر به جنگ اسلام آمده که محور آن ایران و نقطه دایره این حرکت رهبری و ولایت فقیه است.

 

 

 

وی سپس با تاکید بر اینکه حوادث اخیر کشور را مطالعه کرده و تحلیل دقیق داشته باشیم و به جوانان و نوجوانان نه تنها در منزل که در محافل عمومی مثل مدارس و دانشگاه ها تحلیل صحیح بدهیم؛ افزود: تعداد قابل توجهی از کسانی که به این دام گرفتار شده و به این حلقه شیطانی ورود کردند؛ فریب خوردگان و ناآگاهان از عمق مسئله هستند.

 

 

 

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: توده ملت ایران در برابر حرکات شیطانی خوب ایستادگی می کنند و هوشیار و بیدار و بصیر در میدان آمدند و هیچیک از فشارهای زندگی در حوزه معیشت و اقتصاد و کسب و کار مانع حضور این مردم نبوده و نیست و عمق توطئه های دشمنان قدار برای مردم روشن است.

 

 


 

وی اظهار کرد: دشمن با فکر شیطانی و با محاسبات غلط اندر غلط خود تصور می کردند با بهانه ای و با مرگ یک خانم جوان و کشته سازی ها، عامه مردم را تحریک و تهییج می کنند اما نزدیک یک ماه است این ملت شریف و بصیر آنچنان مشت محکمی به دهان استکبار زد که آن اهداف شیطانی خود را فقط نقشی بر آب دیدند و می بینند.

 

 

 

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه اما از عده قلیلی هم که فریب خوردند هم نباید غافل شد؛ تصریح کرد: آنهایی که نادانسته و با غفلت و محاسبات غلط ممکن است فریب بخورند باید مسائل را تبیین کرد که جهاد تبیین همین است.

 

 

 

وی گفت: برخی از ما مسئولین در ایجاد زمینه ای که موجب بهانه شود، مقصر هستیم زیرا کسی که اختلاس و در مراجعات مردمی بد برخورد می کند و حقوق عامه را زیر پا می گذارد و در ادارات دولتی و در هر جایگاه وابسته به نظام به گونه ای برخورد می کند که موجب آزردگی خاطر یک شهروند می شود در این گناه شریک است.

 

 

 

دادستان کل کشور در خطاب به مجموعه قضایی ادامه داد: ضمن خداقوت و قبول کمبود امکانات اما کار خطیر و مهم قضا را عهده دار هستید که مصرانه می خواهم دِین خود را به شهدا در قالب خدمت رسانی و صداقت با مردم و صدور حکم عادلانه و اجرای عدالت به منصه ظهور برسانیم که اگر حاج قاسم ها رفتند نکند ما با رفتار ناپسند به این خون های ارزشمند بی تفاوت باشیم یا کوچکترین خیانت را بکنیم.

 

 

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام مبنی بر اینکه " سه چیز است که همه مردم به آن نیازمند هستند؛ امنیت، عدالت و رفاه" ابراز کرد: نقش امنیت در جامعه بی بدیل است و هر چه در زندگی به دنبال موفقیت و پیشرفت و سعادت و گشایش کارها و رفاه و آسایش و زندگی بی دغدغه باشیم ذیل سایه امنیت محقق می شود.
 

 

 

 

حجت الاسلام منتظری افزود: اگر امنیت نباشد نه کارگر می تواند کار کند؛ نه تاجر تجارت؛ نه استاد به کلاس برود؛ نه شاگرد تعلیم ببیند؛ نه کارمند به اداره  نه بانو در خانه، نه جوان به دنبال پیشرفت و نه پیر دنبال آرامش و آسایش است زیرا امنیت عنصری است که با ترکیبی از مجریان و مردم قابل تحقق است اما بخش قابل توجهی از آن به دستگاه هایی برمی گردد که مسئولیت مستقیم دارند.
 

 

 

 

وی با تاکید بر نقش وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و دستگاه قضایی که نقش بسیار مهمی در ایجاد و استقرار امنیت داشته و خواهد داشت؛ گفت: اما دستگاه قضا دو بال اطلاعاتی و امنیتی لازم دارد و امروز شاهد این هستیم جامعه و شهرها رو به امنیت بیشتری رفتند اما هیچگاه از دشمن نباید غافل بود.
 

 

 

 

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر عده ای مظلومانه به دست دژخیمان گرگ صفت تربیت شده داعش و صهیونیسم ها نابخردانه و جنایتکارانه مسئولین امنیت را با بدترین وضع به شهادت رساندند؛ افزود: این در حالی است که با همه توصیه ای که شده پلیس، سلاح به میدان نمی برند اما افراد خشن مرتکب جنایت می شوند‌.

 

 

 

وی اعلام کرد: در این حوادث، کسانی که مرتکب جنایت شدند و مستدل به مدارک است هرگز نخواهند توانست از دم شمشیر عدالت جان سالم به در ببرند؛ کسانی که سرمایه ملت را آتش زدند و بی رحمانه به مردم حمله و ناامنی ایجاد می کنند مجازات ناامنی سبک نیست زیرا هم آیات شریف قرآن در این باره وجود دارد و هم دستگاه قضا مصمم است با عوامل اصلی برخورد قاطع بکند.

 

 


 

حجت الاسلام منتظری افزود: اما کسانی که فریب خوردند و مرتکب جنایت نشدند و معلوم شود فریب خورده اند و دستشان به خون و جنایت آلوده نیست؛ دستگاه قضا با رافت و رحمت اسلامی با آنان  برخورد می کند کما اینکه اخیراً تعداد زیادی از آنان  را متناسب وضعیت شان آزاد کرده‌ است؛ ما در کنار برخورد اما معتقد به کار فرهنگی هستیم که یکی از مصادیق جهاد تبیین است زیرا باید کسی را که مرتکب خلافی شده که منجر به جرم و جنایت نشده را ارشاد و مسائل را تببین کنیم تا از این دام رهانیده شوند.

 

 

 

وی سپس با تاکید بر اینکه بخشی از امنیت استان به عهده دادستان است؛ اظهار کرد: دادستان اولاً شمشیر نظام و عدالت است؛ ثانیاً ساعت کار نباید داشته باشد و شب و روز او در خدمت مردم و عدالت و برخورد با عوامل ناامنی باشد.

 

 

 

دادستان کل کشور یکی از وظایف مهم دادستان را احقاق حقوق عامه و نظارت بر زیر مجموعه ها و دادسراها دانست و یادآور شد: مردم انتظار دارند دادستان در حقوق عامه جدی باشد.

 

 

 

وی در پایان تاکید کرد: همه باید برای دو امر دست به دست هم بدهیم؛ دشمن را نابود کنیم و کشور را با هم پیش ببریم.

کد خبر 1224789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha