رعایت ارزش های فرهنگی ملاک ورزشکاران باشد

آیت الله عبادی با بیان اینکه «فتوت و جوانمردی» مهمترین شاخصه پهلوانان است، گفت: رعایت ارزش های فرهنگی ملاک ورزشکاران باشد چرا که پیروزی در صحنه فرهنگی که خاص انسان است برتری بیشتری نسبت به پیروزی در سطح جسمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر امروز (۲۷ مهر) در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: به هر موجودی نگاه کنید چهار علت مادی، صوری، فاعلی و غایی دارند و خلقت خود انسان هم مشمول این قاعده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص مسئله ورزش بیان کرد: مسئله ورزش را از زاویه های مختلفی می توان نگاه کرد ابتدا اینکه سلامت تن و جسم منوط به این است تا فعال باشیم و اگر راکد بودن را انتخاب کنیم تخریب می شویم و در این راستا بیشتر ورزش عمومی مدنظر است.

 

وی با اشاره به اینکه در شرع مقدس انسان امانت دار است، افزود: بدن انسان امانتی است که خداوند به ما داده است و باید حفظ شود و حرام است که کسی به خود حتی به اندازه سر سوزنی ضرر وارد کند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه ورزش یک مسئله جهانی است که بیشتر نقش اجتماعی بر عهده دارد، ادامه داد: کشوری که بتواند قهرمان آن پیروز میدان شود برای آن کشور موجب سرفرازی است و هم رنگ ملی و هم رنگ سیاسی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص علت سالم بودن انسان عنوان داشت: امکانات دنیا در طول عمر در اختیار انسان است و باید از آن برای رسیدن به هدف والای انسانی استفاده کنیم و از این سلامت تن در این جهت بهره ببریم.

 

وی در ادامه گفت: یک مسلمان متعهد باید در جنبه میدانی و عملی از جهت تقوا که ملاک مکتب است باید در مقابل همه رقبا پیش رو و تفقد داشته باشد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه گاهی در برخی از میدان ها شاهد فراموش شدن هدف اصلی هستیم، افزود: برخی اوقات باهم مجادله می کنند و حق یکدیگر را از بین می برند و این موضوع شایسته دین و مذهب و کشور ما نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم رعایت ارزش های فرهنگی گفت: رعایت ارزش های فرهنگی ملاک ورزشکاران باشد چرا که پیروزی در صحنه فرهنگی که خاص انسان است خیلی برتری نسبت به پیروزی در سطح جسمی دارد.

 

وی بیان کرد: در فرهنگ گذشته قبل از اینکه آلوده به فرهنگ های مهاجم شود از مهم ترین شاخصه پهلوانان و قهرمانان بحث فتوت و جوانمردی بود سعی کنید این خصوصیات را از دست ندهید و بدن سالم را در هر جایی که سبب رشد و کمال انسان و جامعه شود به کار گیرید.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مهم ترین ورزشکاران کسانی هستند که طمع دشمن را بریدند، افزود: اکنون که جوان هستید برای دین و وطن و مکتب خود با اراده قوی که دارید خود را برای خدا خرج کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در صحنه های مختلف شما ورزشکاران افتخار می آفریند و به دنبال اهداف شهدا باشید و شهادت هدف نیست و در راه هدف قرار دارد و کسانی که هدف شهادت را تعقیب کنند با شهدا محشور خواهند شد.

 

 

 

کد خبر 1224850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha