۵۰۰ دستگاه یخچال میان نیازمندان مناطق مرزی کمیته امداد توزیع شد

شیبه از اهدای ۵۰۰ دستگاه یخچال میان نیازمندان مناطق مرزی تحت پوشش کمیته امداد خوزستان خبر داد و گفت: هزینه این یخچال‌ها از صدقات و کمک‌های زائران حسینی در ایام اربعین جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، جمال شیبه امروز چهارشنبه (27 مهر) در آئین اهدای 500 دستگاه یخچال ویژه مددجویان و نیازمندان مناطق مرزی تحت پوشش کمیته امداد استان که در تالار آفتاب اهواز برگزار شد اظهار کرد: کمیته امداد در طول 43 سال فعالیت، هر کجا احساس کرده ظرفیتی وجود دارد و می‌تواند از آن برای خدمت به نیازمندان استفاده کند به صورت خودجوش ورود پیدا کرده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به هیئت امنای کمیته امداد تاکید داشتند که بر ظرفیت‌های مردمی تکیه شود افزود: در سال‌های اخیر رویداد عظیم و جهانی اربعین حسینی اتفاق می‌افتد و استان خوزستان که کربلای ایران است، میزبان ‌قدم‌های زوار حسینی است.

 

وی اضافه کرد: با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، پیش‌بینی می‌شد که شاهد حضور پرشور زائران اربعین حسینی در این رویداد بین‌المللی باشیم از این رو امدادگران کمیته امداد با همه توان و به صورت شبانه‌روزی در مرزهای استان مستقر شدند و اقداماتی جهت جمع‌آوری صدقات مردمی انجام دادند.

 

شیبه با اشاره به اینکه خوشبختانه زائران هم استقبال خوبی از این حرکت داشتند و مبلغ قابل توجهی در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی جمع‌آوری شد تصریح کرد: با همفکری همکاران، تصمیم گرفتیم به جای اینکه این مبلغ را در سرفصل‌های مختلف هزینه کنیم، برای اولین بار کاری انجام دهیم که برای مردم استان ملموس باشد.

 

وی عنوان کرد: طی نیازسنجی که از مددجویان صورت گرفت، متوجه شدیم عمده نیازهای مددجویان و ایتام، یخچال است که با مبلغ جمع‌آوری شده، توانستیم 250 دستگاه یخچال خریداری کنیم ولی نیاز ما 500 دستگاه بود؛ از این رو مکاتباتی با رئیس کمیته امداد کشور صورت گرفت و هزینه تامین 250 یخچال دیگر را تقبل کردند و امروز آنها را میان جامعه هدف که نیازمندان مناطق مرزی هستند، توزیع می‌کنیم.

 

کد خبر 1224863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha