گزارش شبستان از تکریم و معارفه دادستان های کرمان+تصاویر

طی مراسمی با حضور دادستان کل کشور و جمعی از مسئولین از تلاش های دادستان سابق کرمان قدردانی و دادستان جدید مرکز استان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، چهارشنبه(۲۷ مهر) در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان با بیان اينکه آقای سالاری با روحیه جهادی و بسیجی خدمات فراوان و ارزشمندی به دستگاه قضایی استان ارائه داد؛ افزود: نه تنها در جایگاه دادستان که از ابتدای ورود به دستگاه قضا در سمت های مختلف منشا این خدمات فراوان بودند.

 

 

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تصریح به اینکه دادستان سابق پرتلاش و کم ادعا در انجام وظایف است که تفکرات شهید سلیمانی و روحیه و منش شهید در وجود خود دارد؛ افزود: این سرمایه بزرگی است.

 

 

 

وی با اشاره به انتصاب دادستان جدید گفت: ایشان از همکاران مجرب، با علم و دانش خوب و تجربه فراوان و روحیه جهادی این مسئولیت را به دست خواهد گرفت.

 

 

دادخدا سالاری، دادستان سابق هم با اشاره به استفاده طولانی مدت از محضر سردار دلها، به بیان خاطره ای از آن شهید والامقام پرداخت و گفت: در یکی از ماموریت ها که نظر ایشان را راجع به مجازات مجرمان دستگیرشده پرسیدم، با نگاه تندی به من گفت اگر تابع نظر من باشی جایگاه دوزخ است زیرا باید به تشخیص خودت عمل کنی نه نظر من.

 

 

 

وی تاکید کرد: قضات نباید تابع نظر دیگران باشند بلکه باید مستقل و جدا از نظر دیگران تصمیم بگیرند که این راه خیلی سخت است.

 

 

سالاری چاره کار در برابر هجوم تهمت ها را سکوت و صبر و رضا و توکل عنوان و بیان کرد: می توان مانند حاج قاسم شد به شرط آنکه چشم ها را بار دیگر شست.

 

 

 

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب کرمان هم در سخنانی مردمی بودن و جلب رضایت مردم، برخورد قاطع با مفسدین، حمایت از ضابطان دستگاه قضا و...را از اولویت های کاری خود به عنوان مدعی العموم عنوان کرد.

 


وی حمایت از فعالان و تولید کنندگان اقتصادی را از دیگر برنامه های کاری خود نام برد و گفت: استان کرمان در بسیاری از شاخص ها از جمله تولید خرما، پسته، مرکبات و بحث معادن طلا و مس و تولید خودرو، قطب کشور است اما از لحاظ رتبه کسب و کار متاسفانه رتبه سی ام را دارد.

 

 

 

بخشی اظهار کرد: همیشه از خداوند خواستم توان بدهد در این حوزه ورود کنیم البته با همکاری نمایندگان و استاندار تا این رتبه در استان ارتقا داده شود.

 

 

 

وی انقلابی بودن را به عمل دانست و در پایان از اعتماد ریاست قوه قضائیه در سپردن این مسئولیت تشکر کرد و با اشاره به وصیت حاج قاسم گفت: نه تنها ما و دستگاه قضا بلکه کرمان با ولایت خواهد ماند.

 

 

در این مراسم که حسین سلیمانی برادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشت، برای دقایقی کوتاه پشت تریبون رفت و با اشاره به دوستی دیرینه حاج قاسم  و دادخدا سالاری، دادستان سابق کرمان و توصیف وی به یار دوران سخت حاج قاسم، گفت: روزی حاج قاسم از مادرم درخواست کرد تا چیزی به او بدهد.

 

وی افزود: مادرم تسبیحی را به حاج قاسم داد که بعدها حاج قاسم آن را به من داد؛ مطمئن بودم این تسبیح روزی به یکی از دوستان حاج قاسم خواهد رسید که امروز آن را تقدیم آقای سالاری می کنم.

 

 

 

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات دادخدا سالاری قدردانی و حکم انتصاب مهدی بخشی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب کرمان اعطا شد.

کد خبر 1224874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha