حضور فعال نهاد کتابخانه ها و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در روستاهای محروم

کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با اعزام گروه های جهادی فرهنگی و اجتماعی به فرهنگ سازی در روستا می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، دومین کاروان ستاد فرهنگی، اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در روستاهای گلال و چین بخش لوداب، به اجرای برنامه متنوع فرهنگی پرداختند.

کودکان گلال و چین با کتاب مانوس شدند


در این سفر یک روزه محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، شایان نادری، مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان، شهرام مهدوی، نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد؛ سرهنگ رضایی، فرمانده سپاه عشایر، و مدیرکل امور عشایر استان با حضور در منطقه گلال بخش لوداب ضمن بررسی مشکلات مردم برنامه های فرهنگی و خدمات اجتماعی ارائه دادند.

کودکان گلال و چین با کتاب مانوس شدند



مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح اهداف این سفر گفت: این دومین سفر کاروان فرهنگی، اجتماعی به مناطق محروم در پاییز است که با همکاری چند دستگاه اجرایی در مناطق محروم برگزار می شود.

کودکان گلال و چین با کتاب مانوس شدند


جبارنژاد تصریح کرد: منطقه گلال و چین از توابع بخش لوداب در استان کهگیلویه و بویراحمد که با وجود خدمات نظام جمهوری اسلامی هنوز در بخش های مختلف محرومیت دارد که محرومیت فرهنگی در آن به شدت احساس می شود و در واقع یکی از اهداف اصلی این کاروان محرومیت زدایی فرهنگی در این منطقه است.

وی افزود: برای رفع محرومیت فرهنگی نمی توان این تصور را داشت که یک روزه تمام مشکلات حل شود ولی تشکیل و اعزام گروه های جهادی فرهنگی و اجتماعی می تواند برای رفع این موثر باشد و در واقع این حرکت نقطه عطفی برای ادامه کارهای بزرگ است که کتابخانه های عمومی استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) شروع کرده و انشالله تلاش می شود با برنامه ریزی مدون این مهم ادامه یابد.

کودکان گلال و چین با کتاب مانوس شدند

گفتنی است؛ در این سفر یک روزه این کاروان نیز به میان کودکان گلال و چین رفت به اجرای برنامه های فرهنگی پرداخت.

اهدای کتاب، نشست کتابخوانی، قصه گویی، مسابقه نقاشی، شاهنامه خوانی از جمله برنامه های فرهنگی بود که توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای کودکان این روستاها اجرا شد.

کد خبر 1224923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha