اولیا بخش جدایی ناپذیر فرایند آموزش و پرورش هستند

فائزی حضور اولیاء در مدارس را موجب دلگرمی اولیا مدرسه و دانش آموزان اعلام کرد و افزود: اولیا بخش جدایی ناپذیر فرایند آموزش و پرورش هستند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی،« محمد فائزی» امروز (چهارشنبه، ۲۷ مهر) در همایش پیوند اولیا و مربیان استان گیلان به میزبانی انزلی گفت: از  ۲۴ تا ۳۰ مهرماه هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده و در این هفته برنامه های متعددی در سطوح استانی و شهرستانی با هدف ارتباط هر چه بیشتر اولیا با عوامل مدرسه برگزار می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نقش و جایگاه اولیا اظهار داشت: معتقدیم این نقش چندان برای اولیا و مدارس مورد عمل واقع نشده است، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بسیار عالی اولیا در مسیر ساختن فرزندان و آموزش و پرورش فرزندانمان استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: اولیا توانایی های متعددی دارند که اگر آنرا وارد عرصه مدرسه کنند قطعا در رفتار دانش آموزان ظهور و بروز پیدا خواهد کرد. اولیا باید به این موضوع توجه داشته باشند که حضورشان در مدرسه علاوه بر اولیای مدرسه، فرزندانشان را نیز دلگرم خواهد کرد آنها بخش جدایی ناپذیر فرایند آموزش و پرورش هستند.

 

فائزی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد ارتباط موثر، آشتی واقعی بین اولیا با مدرسه برقرار می‌شود. اگرچه اولیا هرگز با مدرسه قهر نبودند اما نباید وقتی بحث حضور اولیا در مدرسه مطرح می شود تنها کمک مالی مطرح باشد. ما دغدغه های بزرگتری داریم مانند موفقیت و رشد فرزندانمان که فصل مشترک ما با اولیا است.

 

وی با بیان اینکه ما خود هویت ملی و دینی خود را می سازیم افزود: در فرآیند تعلیم و تربیت باید این ضرورت توجه شود که اولیا به عنوان همراه آغازین فرزندان هستند. اکنون عوامل نوظهوری در مسیر تربیت فرزندان قرار گرفته اند که می‌تواند به عنوان مانع عمل کند مانند فضای مجازی که فعلا نسبت به آن در حالت منفعل قرار داریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان متذکر شد: گاه در مدرسه ای معلمی معایبی دارد  که اگر جلوی دانش آموز گفته شود ممکن است برای فرزندان مناسب نباشد. وقتی به مدیر و معلم مدرسه بی‌حرمتی شود دانش آموز دیگر احترام لازم را به اولیا مدرسه نخواهد گذاشت. مدرسه و اولیا منفک از همدیگر نیستند و همکاری اولیا با مدرسه پیش برنده خواهد بود.

 

* انجمن اولیا و مربیان با مجموعه های دینی پیوند داده شوند

حجت الاسلام « عبدالجواد شمس الدین» نیز در این همایش اظهار داشت: در هر جامعه ای نیروی انسانی بهترین و مهمترین سرمایه آن بشمار می رود و اگر نیرویی آنگونه که شایسته است تربیت شود موجبات پیشرفت ترقی جامعه را فراهم می کند.

 

امام جمعه انزلی ادامه داد: یکی از کانون هایی که می تواند جوانان ما را از از توطئه های دشمن آگاه کند انجمن اولیا و مربیان است این انجمن ها باید تقویت و نهادینه شود.

 

وی تصریح کرد: اما متاسفانه پیوندی که باید بین اولیا و مدرسه وجود داشته باشد نیست و از این ظرفیت به اندازه کافی استفاده نشده است.

 

حجت الاسلام شمس الدین خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در مسیر هویت بخشی کشور موفق بوده و کاستی هایی را با سرعت برطرف کنیم باید انجمن اولیا و مربیان با مجموعه های دینی پیوند داده شوند و از ظرفیت کانون های مساجد استفاده شود.


کد خبر 1224946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha