عزم دولت برای تکمیل پروژه مرکز آموزش فنی حرفه‌ای سقز جدی است

حبیبی گفت: عزم دولت برای تجهیز و تکمیل پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سقز به عنوان یک پروژه استراتژیک و تاثیرگذار در ابعاد مختلف توسعه‌ای شهرستان سقز جدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، کیومرث حبیبی ظهر چهارشنبه (27 مهرماه) در بازدید از پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی حرفه‌ای سقز اظهار کرد: عزم دولت برای تجهیز و تکمیل پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز به عنوان یک پروژه استراتژیک و تاثیرگذار در ابعاد مختلف توسعه‌ای شهرستان سقز جدی است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی شاهد تکمیل این پروژه نیمه تمام در سطح شهرستان باشیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان بیان کرد: امروزه تربیت نیروهای کارآفرین و ماهر و گسترش آموزش‌های مهارتی سر لوحه اهداف نظام‌های آموزشی قرار دارد بنابراین بروز پدیده جهانی شدن در روند اقتصاد، افزایش رقابت‌های بین‌المللی و تحولات ناشی از توسعه و پراکندگی‌های جغرافیایی در بازار کار، اهمیت نیاز به استراتژی سیستم آموزش مبتنی بر مهارت را افزایش داده است.

 

 

فردین وکیلی اعلام کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی و کمک به ارتقاء و توسعه این آموزش‌ها در سطح جامعه می‌تواند راهگشای حل معضل بیکاری در سطح جامعه شود.

 


وی با اشاره به روند اجرایی این پروژه در شهرستان سقز بیان داشت: ساخت این مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دو منظوره شهرستان سقز در زمینی به مساحت 4438 هزار متر مربع در سال 1386 آغاز شد که متاسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل این پروژه در سال 1394 ساخت آن متوقف شد.

 


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان افزود: خوشبختانه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان فرهنگی کردستان و در راستای تکمیل و راه‌اندازی پروژه دو منظوره مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال جهت تکمیل و 150 میلیارد ریال نیز بابت تجهیز این مرکز آموزشی تخصیص داده شده است.

 

وی در پایان اضافه کرد: این اعتبار ظرف مدت 2 سال برای تکمیل این پروژه در سقز تخصیص داده شود.

کد خبر 1224956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha