آغاز شصت و دومین مسابقات بین المللی قرآن با قرائت قاری ایرانی

شصت و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن مالزی به طور رسمی امشب با قرائت نماینده جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین قاری این دوره از مسابقات آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از برناما، فعالیت های شصت و دومین مسابقه بین المللی قرائت قرآن کریم به طور رسمی از ساعت 20:00 امشب  با مشارکت 36 قاری از 31 کشور جهان آغاز می شود و تا دوم آبان مطابق با 24 اکتبر 2022 میلادی ادامه دارد.

براساس مراسم قرعه کشی تعیین زمان بندی قرائت قاریان در صبح امروز که در هتل ایم پیانا محل اسکان شرکت کنندگان این دوره از مسابقات انجام شد، «مسعود نوری» نماینده جمهوری اسلامی ایران امشب به عنوان اولین شرکت بخش آقایان آیه ای از سوره آل عمران را تلاوت خواهد کرد.

 

ادریس هارون، وزیر مالزیایی گفت: در همه این مدت مسئله ای نبوده است که مالزی را در برگزاری این مراسم سالانه تلاوت و حفظ قرآن کریم شکست دهد. بلکه جایزه بهترین سازمان برای برنامه قرآن کریم در سال 2016 میلادی را توسط جایزه جهانی قرآن کریم کویت به دست آورده است.

هارون افزود: امسال برگزاری این مسابقات تنها در رشته قرائت انجام می گیرد نه حفظ. این اقدام در سایه تلاش های دولت مالزی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در تعدادی از کشورها انجام می شود.

 

وی در بیانیه ای که به مناسبت افتتاحیه آزمایشی این مسابقه انجام شد، گفت: برپایی مسابقه قرآن پیش از این در دو رشته انجام می شد. رشته مسابقه قرائت ترتیل قرآن و مسابقه حفظ کامل قرآن. اما این بار تنها شامل رشته مسابقه قرائت است.

مسابقه بین المللی قرائت و حفظ قرآن کریم از 65 سال پیش یعنی از زمان استقلال این کشور هرساله برگزار می شود و تنها دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این مسابقه برگزار نشد.

 

هرساله در این مسابقه بین المللی بیش از 60 کشور شرکت می کردند. تعداد شرکت کنندگان زن و مرد نیز بیش از 50 نفر بود که بیش از سه هزار نفر در سالن جلسات عمومی مرکز کنفرانس های کوالالامپور این مسابقه را مشاهده می کردند.

اما شصت و دومین مسابقه بین المللی قرائت قرآن، از امروز به مدت یک هفته  با نظارت موسسه توسعه اسلامی در مالزی برگزار می شود و پخش زنده آن از طریق شبکه های اجتماعی و شبکه های تلویزیونی و رادیو رسمی انجام می گیرد.

کد خبر 1224984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha