مالزی به عنوان یک کشور پیشرو، جایگاه خود را در اقتصاد حلال جهان اثبات کرد

وزیر اقتصاد مالزی گفت: مالزی به عنوان یک کشور پیشرو درجهان اسلام است و جایگاه خود را به عنوان عامل اصلی اقتصاد حلال جهان اثبات کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از برناما، مصطفی محمد، وزیر امور اقتصاد مالزی گفت: مالزی به عنوان یک کشورپیشرو در جهان اسلامی می تواند چیزهای زیادی از نظر بهترین شیوه ها و تجارت و نوآوری ها ارایه دهد.

مصطفی محمد با اشاره به شاخص اقتصاد اسلامی جهانی که مالزی در 9 سال متوالی در رتبه اول قرار گرفته است، گفت: مالزی کشور الگو و ایده آل برای اقتصاد حلال است و موفق شده است جایگاه خود را به عنوان محرک اصلی اقتصاد حلال جهان اثبات کند.

وی در سخنرانی خود در طول نشست تجارت جهانی اسلامی 2022 میلادی که چهارشنبه 27 مهر 1401 برگزار شد، گفت: اقتصاد حلال نزدیک به 705 درصد از تولید ناخالص ملی مالزی است.

وزیر اقتصاد مالزی گفت: این کشور درحال حاضر پیشتاز امور مالی اسلامی و غذا حلال و گردشگری اسلامی و بخش های رسانه و تفریحی است.

مصطفی محمد گفت: بزرگ‌ترین عنصر در بخش اقتصاد حلال، بخش غذا است که نزدیک به 31 میلیارد دلار آمریکا کمک می کند.

وی گفت: مالزی کشور پیشرو در سرمایه گذاری اسلامی است. این صنعت در کشور ما بسیار پیشرفته و سازمان یافته است و مالزی در بین پنج کشور برتر قرار دارد. بیشترین دارای مالی اسلامی بیش از 619.7 میلیارد دلار آمریکا در سال 2021 میلادی را در اختیار داشت.

کد خبر 1225001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha