رهایی ۴۰ محکوم به قصاص در فارس در سال جاری

حجت‌ الاسلام سید کاظم موسوی گفت: شمار به مصالحه رسیدن پرونده قصاص در استان فارس از ابتدای امسال تاکنون به ۴۰ مورد رسید و ۴۰ محکوم از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت ‌الاسلام سید کاظم موسوی، امروز چهارشنبه (27 مهر) از به مصالحه رسیدن چهلمین پرونده قصاص در استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش اعضا شعبه 14 شورای حل اختلاف مرودشت و با گذشت اولیای دم، یک فرد محکوم به قصاص، از اجرای حکم قصاص رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: با به مصالحه رسیدن در این پرونده، شمار به مصالحه رسیدن پرونده قصاص در استان فارس از ابتدای امسال تاکنون به 40 مورد رسید و 40 محکوم از قصاص رهایی یافتند.

وی اضافه کرد: در چهلمین پرونده در مرودشت، فردی که پنج  سال قبل در یک درگیری خانوادگی موجب قتل یک نفر شده بود با بخشش و عفو خانواده مقتول از قصاص رها شده است.

حجت ‌الاسلام موسوی تصریح کرد: شورای حل اختلاف استان در مصالحه، آزادی زندانیان و جلب رضایت از اولیای دم در پرونده‌های قتل نقش موثری ایفا می کنند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت از اولویت ‌ها و سیاست‌ های کلان دستگاه قضایی است که دادگستری فارس هم به آن توجه ویژه دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ شعبه شورای حل اختلاف در استان فعال هستند و در 6 ماهه اول امسال بیش از 145هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شده که تقریبا با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف مختومه شده اند.

کد خبر 1225006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha