مساله عفاف و حجاب یکی از مسایل مهم جامعه است

نوروزی گفت: امروز مساله عفاف و حجاب یکی از مسایل مهم جامعه است ولی متاسفانه صحبتی که درمورد عفاف و حجاب داریم سلبی است .

به گزارش خبرنگار حبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، «علیرضا نوروزی»، م امروز، (۲۷ مهرماه) پدر مراسم رونمایی از وستر نخستین جشنواره تخصصی مد و لباس استان که با حضور فعالان مد و لباس در سالن حلسات اداره کل برگزار شد،  با بیان اینکه این جشنواره یکی از مهمترین اتفاقاتی است که روی می‌دهد، افزود: امروز مساله عفاف و حجاب یکی از مسایل مهم جامعه است ولی متاسفانه صحبتی که درمورد عفاف و حجاب داریم سلبی است و فقط به جوان می‌گوییم این کار بکند یا نکند در حالیکه باید جوان را به سمت شرایط و الزماتی سوق دهیم که می‌تواند، انجام دهد.

دیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، گفت: متاسفانه وقتی برای خرید به فروشگاه‌های لباس مراجعه می‌شود مدل‌های بسیار قدیمی و تکراری مشاهده می‌شود در حالیکه باید متنوع برای جوانان باشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی رنگین کمان اقوام و ادیان است و از تنوع قومیتی برخوردار است، گفت: در بحث پوشش باید از لباسی استفاده شود که در شان نظام اسلامی و جوانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: ما در ذیل پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و وظیفه داریم براساس دستوری که ولی فقیه تحت عنوان جهاد تبیین صادر کرده عمل کرده و آگاهی لازم را به جامعه بدهیم.

نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی نیز  در این مراسم با بیان اینکه بحث پوشش در تمام کشورها روتین است، گفت:   هر کشوری قواعد خاص خود را دارد و برای هر جا پوششی تعریف شده است.

وی افزود: در استان نمایشگاه پوشاک و مد نداریم و لازم است به این موضوع پرداخته شود،  از اصحاب رسانه درخواست داریم در امر ترویج، دست مروجین پوشاک و مد در استان را بگیرند و یاریگر  ما باشند.

سیران رحیم زاده، دبیر نخستین جشنواره تخصصی مد و لباس آذربایجان غربی هم گفت: تاریخ چند هزار ساله ساکنان آذربایجان‌غربی نشان می‌دهد این استان از پتانسیل بالا، تنوع اقوام، رنگ‌ها، طرح‌ها و نقش‌های مختلف در حوزه لباس برخوردار است که همه این پتانسیل‌ها نشانگر هویت و تاریخ مردم این استان است.

وی  حمایت از تولید ملی، آشنایی با خلاقیت ایرانی، آشنایی با طراحان و تولید کنندگان پوشاک، بستر سازی برای هم افزایی و همکاری و مشارکت فعالان مد استان و برگزاری دوره‌های آموزشی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

رحیم زاده افزود: همچنین مقالاتی به این جشنواره ارسال شده و پس از باز بینی به بخش نمایشگاهی راه خواهند یافت.

کد خبر 1225017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha