فضای مجازی تاثیر فراوانی بر هویت ملی دارد

مهاجر گفت: فضای مجازی تاثیر فراوانی بر هویت ملی به خصوص در میان نسل جوان و آینده‌ساز دارد و باید تبدیل به یکی از رویکردهای مهم و همیشگی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و دیگر بخش‌ها  شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «سیدعلی مهاجر» عصر امروز (چهارشنبه ٢٧ مهر) در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان گفت: باید جوانان با اجرای برنامه‌های خلاقانه و ارائه آموزش صحیح، با فضای گفت‌وگو و شنیدن صدای مخالف آشنا شوند تا روحیه نقدپذیری و مطالبه‌گری در آنان تقویت شود. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: فضای مجازی تاثیر فراوانی بر هویت ملی به خصوص در میان نسل جوان و آینده‌ساز دارد و باید تبدیل به یکی از رویکردهای مهم و همیشگی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و دیگر بخش‌ها شود.

 

وی ادامه داد: باید به تاریخ شفاهی استان در بخش‌های گوناگون توجه شود تا برای نسل جوان خوراک مناسبی فراهم شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای آشوب در کشور از ماه ها قبل، گفت: دشمنان از طریق فضای مجازی تمرکز زیادی بر جهت دهی به افکار دانش آموزان و جوانان  داشتند که با بصیرت بخش عمده جوانان در رسیدن به این هدف ناکام ماندند.

 

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان نیز در این جلسه گفت:  طرح هویت بخشی به نوجوانان به عنوان طرح آزمایشی در این حوزه یکی از مصوبات این جلسه بود که به دستگاه ها ابلاغ می شود.

 

«حامد ملاحسنی» افزود: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، طرح سراج به عنوان الگو با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های متولی اجرا می شود.


وی ادامه داد: بر اساس این طرح  نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جوانان و مردم در خصوص آسیب‌های فضای مجازی و استفاده بی رویه از شبکه های اجتماعی از طریق تبلیغات محیطی و تلویزیونی شهری توسط شهرداری اقدام خواهد شد.

 

ملاحسنی، برگزاری جشنواره استارتاپ های مختلف در حوزه فضای مجازی و هویت ایرانی اسلامی با همکاری سازمان های مردم نهاد و پارک علم و فناوری و دستگاه های متولی را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.

 

 

 

کد خبر 1225046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha