محبت و دوستی را ابزار جذب به مسجد قرار دهید

حجت الاسلام گرجی به متولیان مساجد، هیات های مذهبی و افراد متدین توصیه کرد تا با محبت و دوستی زمینه جذب نسل جدید به ارزش های دینی و اعتقادی را فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی گرجی« در همایش تجلیل از متولیان موکب های اربعین و برخی از اعضای هیات های مذهبی تیران و کرون اظهارداشت: جریان قیام امام حسین(ع) تداوم دارد و هیچ گاه این مکتب تعطیل نخواهد شد.

مسئول بعثه رهبری اصفهان افزود: پرچم خادمی امام حسین(ع) را همواره بالا نگه داریم و زمینه جذب همه افراد به ویژه نسل جوان را هم فراهم کنیم و سختی های این مسیر را بپذیریم.

 

وی به متولیان مساجد، هیات های مذهبی و افراد متدین توصیه کرد تا با محبت و دوستی و با الگوو گیری از پیامبر(ص) و امام حسین(ع) که زمینه جذب حر را ایجاد کرد، زمینه جذب نسل جدید به ارزش های دینی و اعتقادی را فراهم سازند.

حجت الاسلام گرجی اضافه کرد: هر چقدر هم کار سخت تر شد باید محبت هم بیشتر شود و نگذاریم مسیر دشمن برای انحراف جوانان که نمونه هایی از آن را در اتفاقات اخیر دیدیم تسهیل شود.

 

وی بر اتحاد، دوستی و برادری تاکید کرد و گفت: دشمن برای این نظام خواب های آشفته دیده اما وحدت جامعه ما مانع از تحقق اهدافشان خواهد شد.

 

خدمات اجتماعی در غیر از ماه محرم توسعه یابد

 

مسئول بعثه رهبری اصفهان با بیان اینکه همدلی خوبی بین مردم برای برپایی موکب ها وجود داشت، تصریح کرد: متولیان هیات های مذهبی و موکب های اربعین این پشتیبانی و اعتماد را حفظ کنند و نگذارند پول و نذر مردم از بین برود.

وی بر حفظ اخلاق تاکید کرد و اذعان داشت: رفتارهای صحیح با همدیگر و وحدت بین هیات های مذهبی امکان جذب را افزایش می دهد.

 

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه در حال حاضر موکب ها فعالیت ندارند، گفت: خدمات اجتماعی مثل کمک به نیازمندان و رفع نیازهای جامعه توسط موکب ها انجام شود.

وی همچنین به آسیبب شناسی و رفع نقاط ضعف فعالیت ها اشاره کرد و افزود: بررسی مشکلات و ارائه راهکارها برای آن در سال های آینده لازم است.

 

نقش موکب ها و خدمت رسانی به زائران

 

فرماندار تیران و کرون در این همایش با اشاره به نقش موکب ها در جاده های این شهرستان گفت: تیران و کرون در مسیر حرکت زائران زیادی به سمت عراق بود که موکب ها در خدمت رسانی به زائران نقش مهمی داشتند.

«علی محمدی کیا« افزود: حفظ وحدت و تلاش و همکاری بین این تشکل های مذهبی توانست خدمات زیادی را به مردم ارائه دهد.

 

وی ادامه داد: قطعا در سال های آینده شاهد برنامه های متنوع و توسعه فعالیت ها خواهیم بود که باید برنامه ریزی آن از پیش از فرارسیدن محرم و صفر انجام شود.

کد خبر 1225048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha