فرهنگ عشایر استان خوزستان در سطح کشور معرفی شود

خلیلیان گفت: نقاطی که ظرفیت گردشگری دارند در دهه فجر و ایام نوروز با برپایی سیاه‌چادر از گردشگران پذیرایی به عمل آورند تا این ظرفیت گردشگری استان خوزستان در سطح کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، صادق خلیلیان عصر امروز چهارشنبه (۲۷ مهر) در نهمین جلسه شورای عشایر استان اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه کوچ عشایر قرار داریم، هماهنگی میان‌ دستگاه‌های مختلف ضرورت دارد.

 

استاندار خوزستان در خصوص سبک زندگی عشایر و ارائه خدمات به ‌‌آنها افزود:  قانون تکالیفی را در خصوص ارائه خدمات به عشایر مشخص کرده که در این راستا کارگروهی برای بحث خانه‌های بهداشت و استخدام بهورزها مشخص شد تا بتوانیم خدمات بهداشتی و پزشکی عشایر را از این طریق تأمین کنیم.

 

وی در رابطه با گردشگری، فرهنگ عشایر و صنایع دستی عنوان کرد: نقاطی که ظرفیت گردشگری دارند در دهه فجر و ایام نوروز با برپایی سیاه‌چادر از گردشگران پذیرایی به عمل آورند تا این ظرفیت گردشگری استان خوزستان در سطح کشور معرفی شود.

 

خلیلیان پیرامون مدارس عشایری آموزش و پرورش تصریح کرد: طرحی با کمک آموزش و پرورش عشایر و نوسازی مدارس تهیه شود تا بتوانیم تجهیز و نوسازی مدارس عشایری را به بهترین شکل انجام دهیم.

 

وی در پایان یاد آور شد: برخی از راه‌های عشایری نیازمند خدماتی هستند که اداره کل راهداری باید خدماتی را از نظر ایمن‌سازی بر روی آنها انجام دهد؛ بخشی دیگر از ایل‌راه‌ها نیز میراث فرهنگی ما هستند و باید در نقشه‌های منابع طبیعی ثبت شوند تا از تعرض به آنها جلوگیری شود و این ایل‌راه‌ها در واگذاری طرح‌ها محفوظ بمانند.

 

کد خبر 1225050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha