لزوم حمایت انجمن حمایت زندانیان فارس برای توانمندسازی خانواده زندانیان

ابراهیمی گفت: انجمن حمایت زندانیان در کنار حمایت مادی از خانواده زندانیان باید در توانمندسازی خانواده ها و اشتغال زایی آنها تلاش بیشتری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسحاق ابراهیمی، امروز پنج شنبه (28 مهر) در پنجمین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: خانواده زندانیان در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی دارای مشکلاتی هستند و با زندانی شدن فرد، خانواده اش هم دستخوش مشکلات فراوانی می شوند.

مدیرکل زندان های فارس افزود: اگر نهادهای حمایتی و خیران از خانواده زندانیان حمایت نکنند، همسر و فرزندان زندانیان دچار آسیب ها و معضلات اجتماعی و اقتصادی متعددی می شوند که ممکن است جبران ناپذیر باشند.

وی با اشاره به اینکه برای فرد مجرم در زندان امکانات رفاهی، فرهنگی و تربیتی فراهم شده، بیان کرد: اما خانواده زندانی گرفتار آسیب های اجتماعی می شوند و دستگاه های حمایتی و خیران می توانند برای ارتقای سلامت و امنیت جامعه به کمک سازمان زندان ها آمده و به رفع مشکلات زندانیان در حد بضاعت خود بپردازند.

ابراهیمی تاکید کرد: مشکلات این خانواده ها در زمینه مسکن، بهداشت و درمان، تامین هزینه های تحصیل فرزندان، مایحتاج ضروری زندگی و طرد شدن از اجتماع و گرایش به سمت رفتارهای پرخطر است و عدم حمایت از آنها موجب گرایش آنان به چرخه جرم، از بین رفتن بنیان خانواده، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری ‌های اجتماعی و روانی و روی آوردن به مشاغل کاذب خواهد شد.

وی تصریح کرد: انجمن حمایت زندانیان در کنار حمایت مادی از خانواده زندانیان باید در توانمندسازی خانواده ها و اشتغال زایی آنها تلاش بیشتری کند.

خاطر نشان می شود، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس هم خواستار تحت پوشش قرار گرفتن خانواده های زندانی بیشتری شد و بنیاد «امید فردا» هم آمادگی خود را برای آموزش و فراهم مکردن زمینه اشتغال خانواده زندانیان اعلام کرد.

کد خبر 1225117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha