کارگاه آموزشی داستان نویسی در حوزه هنری زنجان تشکیل شد

کارگاه آموزشی تخصصی داستان نویسی با حضور سلمان کریمی، نویسنده برجسته استان و جمعی از علاقمندان به نویسندگی در حوزه هنری زنجان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، واحدهای تخصصی آموزش و آفرینش‌های ادبی حوزه هنری زنجان هر سال بر اساس بابرنامه‌ریزی فصلی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی در سطح مقدماتی و پیشرفته در دوره‌های سه ماه می‌نماید که برگزاری کارگاه آموزشی داستان‌نویسی زیر نظر نویسنده نام‌آشنای استان سلمان کریمی نیز از جمله از این کارگاه‌هاست.

 

این کارگاه تخصصی و آموزشی در 12 جلسه و با حضور علاقمندان جوان به داستان‌نویسی، روزهای چهارشنبه از ساعت 16 الی 19 بصورت هفتگی برگزار می‌گردد. سرفصل‌های عمده این کلاس آموزشی بر شناخت عناصر بنیادین داستان‌نویسی تکیه دارد و قالب‌های نگارشی، روش‌های ایده‌یابی، بررسی ابعاد مختلف شخصیت‌پردازی و باورپذیری در داستان در خلق آثار نیز از دیگر سرفصل‌های این دوره است.

 

در اولین جلسات این کارگاه در جهت مرور اصول اولیه و کلیدی داستان‌نویسی نکات پایه و مقدماتی نویسندگی مطرح و در ادامه نیز نقد و بررسی آثار نویسندگان جوان مدنظر قرار می‌باشد که از مهم‌ترین گام‌های تولید آثار فاخر در زمینه ادبیات داستانی است.

 

این سلسله از دوره آموزشی داستان‌نویسی نیز بصورت تولید محور برگزار می‌شود تا هنرجویان علاوه بر آموزش بر حسب علایق و استعدادهای خود بتوانند به مرحله تولید اثر برسند در این کارگاه ضمن معرفی قالب‌های مختلف نویسندگی، تفاوت گزارش، مقاله، تاریخ‌نویسی، خاطره‌نویسی و زندگینامه‌نویسی که از جمله قالب‌های مختلف نویسندگی است، نیز مطرح می‌گردد.

کد خبر 1225120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha