تمدید طرح شناورسازی ساعت کاری در اصفهان تا دوماه آینده/ تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آلودگی هوا

زینلیان از تمدید طرح شناورسازی ساعت کاری ادراه ها در شهر اصفهان تا پایان فصل پاییز خبر داد و گفت : با منابع ثابت و متحرک انتشار دهنده آلاینده برخورد قانونی می شود.

«مهران زینلیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به کمبود سرویس های مدارس به علت گذراندن دو سال شرایط کرونایی بیان کرد: با توجه به میزان تاثیرات مثبت طرح شناوری ساعات شروع کار کارمندان (نسبت به اثرات احتمالاً منفی آن) در شرایط کنونی، این طرح دو ماه دیگر(تا پایان فصل پاییز) در شهر اصفهان تمدید شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: در این فرصت شهرداری اصفهان با کمک پلیس راهور، آموزش و پرورش و سایر دستگاه های مرتبط نسبت به بررسی و مطالعات بیشتر از جمله استفاده از فرمهای نظرسنجی و درنظر گرفتن شرایط پایداری های جوی و احتمال ایجاد شرایط اضطرار اقدام نموده و نتیجه را حداکثر در آذرماه ارائه خواهد کرد.

 

وی عنوان کرد: فرمانداری شهرستان اصفهان با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری، شورای شهر و سایر دستگاه های مرتبط، از طریق کارگروه ماده ۱۸ نسبت به افزایش سرویس های دانش آموزی تدابیر لازم اتخاذ را کنند.

 


زینلیان افزود: با توجه به شروع فصل سرما و پیش بینی شرایط اینورژن و پایداری هوا، راهکارهای انجام اقدامات پیشگیرانه در رابطه با آلایندگی خودروها توسط مدیرکل مدیریت بحران و سایرین ارائه، بررسی و تصمیم گیری شده است.

 


وی برخورد قانونی با منابع ثابت و متحرک انتشار دهنده آلاینده و اعمال محدودیت های لازم در فعالیت ها، فعال نمودن مراکز معاینه فنی خودروها همراه با کنترل و نظارت مستمر بر صحت عملکرد این مراکز، جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، خودروها و موتورسیکلت های دودزا و کاربراتوری، کاهش میزان کارکرد درجای اتوبوس ها و سایر خودروهای دیزلی بیش از حد زمان استاندارد تعریف شده، رفع نقاط پرترافیک- بهسازی ناوگان حمل و نقل- استفاده از سوخت های استاندارد یورو ۴ و ۵ و ۶ و گسترش محدوده اجرای طرح نوبت بندی زوج و فرد خودروها به رینگ ۲ و ۳ در شرایط اضطرار را مهمترین اقدامات در راستای پیشگیری از آلودگی هوا دانست.

 

کد خبر 1225121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha