لزوم اعتبار ویژه به فارس توسط بانک مرکزی

حمیدیان گفت: فارس در زمینه مصارف منابع دارای رتبه ۲۹ در کشور است که نسبت به ظرفیت های استان جایگاه مطلوبی به شمار نمی رود و بانک مرکزی برای اختصاص اعتبار ویژه به فارس باید در این زمینه اقدام موثری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدصادق حمیدیان، امروز پنج شنبه (28 مهر)  در شصت و یکمین جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان فارس که  با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: فارس 6 درصد جمعیت کشور و 4 و نیم درصد تولید ناخالص داخلی را دارد و سومین رتبه کشور در زمینه بانکی و رتبه 21 کشور در حوزه منابع و معادن را دارد اما ارائه تسهیلات خوبی به این استان انجام نشده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: فارس در زمینه مصارف منابع دارای رتبه 29 در کشور است که نسبت به ظرفیت های استان جایگاه مطلوبی به شمار نمی رود و بانک مرکزی برای اختصاص اعتبار ویژه به فارس باید در این زمینه اقدام موثری انجام دهد.

وی اضافه کرد: سهم بخش کشاورزی ۱۷ درصد از کل ارزش افزوده استان است اما به نسبت یک دوره ۱۰ ساله از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داشته است.

حمیدیان با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات صادراتی در بانک توسعه صادرات رقم خوبی است، اظهار کرد: در سایر بانک ‌ها عدد خوبی نداریم و سیستم بانکی به بدهکاران بانکی تسهیلات نمی‌ دهد و مشکل صدور ضمانت نامه بانکی هم  رفع نشده است و نیاز به رسیدگی و توجه به این موارد در فارس داریم.

وی اعلام کرد: با وجود اینکه تاکید بانک مرکزی بر ک نرخی نشدن ارز است اما روش اجرا درست نیست و در این خصوص هم باید اقدامات لازم به انجام برسد.

کد خبر 1225138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha