برخی از اختیارات از بانک مرکزی باید به استان‌ ها تفویض شود

ایمانیه گفت: عدم همراهی بانک‌ های خصوصی فارس در شورای هماهنگی بانک‌ های استان مشکل اصلی ما به شمار می رود و برخی از اختیارات از بانک مرکزی باید به استان‌ ها تفویض شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدهادی ایمانیه، امروز پنج شنبه (28 مهر)  در شصت و یکمین جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان فارس که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: باید در حوزه برای اعطای تسهیلات منابع نیاز به تدبیر لازم هستیم زیرا گفتگوهای این مبحث در فارس بی نتیجه مانده اند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه، بانک ها از امکانات استان فارس استفاده می کنند و امنیت آنها تامین می شود افزود: اما اگر بانک ها در استان همکاری لازم را نداشته باشند باید از فارس  خداحافظی کنند.

وی اضافه کرد: فارس با وجود وسعت و فعالیت مطلوب اقتصادی خود دارای رتبه ۲۹ کشور در زمینه دریافت تسهیلات بانکی است که رتبه مناسبی نیست و باید برایش چاره اندیشی شود.

ایمانیه تاکید کرد: عدم همراهی بانک‌ های خصوصی فارس در شورای هماهنگی بانک‌ های استان مشکل اصلی ما به شمار می رود و بانک ها که از امکانات کشور استفاده می کنند باید تمکین هم کنند.

وی امنیت این بانک ‌ها را حاصل تلاش مدیران و مسئولان انتظامی استان دانست و بیان کرد: امسال، سال تولید دانش بنیان است و درصد وام اختصاص یافته به تولید باید نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد که مورد تاکید رزئیس جمهور هم هست.

ایمانیه ادامه داد: برخی از اختیارات از بانک مرکزی باید به استان‌ ها تفویض شود و برای افزایش تولید در حوزه آب، برق و کارخانجات نیمه راکد، زمینه همکاری بانک ها ضروری است.

استاندار فارس گفت: برای افزایش حوزه منابع بر اساس ماده ۵۶ برای رفع مشکلات تامین آب‌ ها و پساب‌ ها و احداث نیروگاه ‌های برق به سرمایه گذاری وسیع نیاز است که با اعتبارات دولت امکان آن نیست.

وی تصریح کرد: برای احیای تولید در استان فارس و فعال شدن کارخانجات نیمه فعال باید شاهد افزایش درصد وام مربوط به تولید به نسبت سال قبل باشیم.

 

کد خبر 1225174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha