زنگ اراک به صدا در آمد

همزمان با سالروز آغاز صدارت امیر کبیر، زنگ اراک امروز (۲۸ مهر ماه) در دبیرستان صمصامیه بیات اراک به صدا در آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علیرضا کریمی» در مراسم نواخته شده زنگ اراک که با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک و جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن هفته فرهنگی اراک و سالروز آغاز صدارت امیرکبیر، به اهمیت روز اراک و هفته فرهنگی در این شهر اراک اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷، به همت شورای پنجم شهر اراک، ۲۸ مهرماه به نام روز اراک نامگذاری شده است.

 

شهردار کلانشهر اراک با بیان اینکه از ۲۸ مهر تا ۴ آبانماه هفته فرهنگی اراک است، افزود: برنامه های فرهنگی مختلفی با هدف معرفی مشاهیر و مفاخر و ... شهر اراک در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: میرزا محمدتقی‌خان فراهانی زاده ۱۱۸۶ خورشیدی در اراک، مشهور به امیرکبیر، نخستین صدراعظم ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود و این بزرگ مرد تاریخ ایران در زمان صدارت خود فعالیت های گسترده ای را انجام داده است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بسیاری از اندیشمندان، مجموعه فعالیت های امیرکبیر، از جمله توسعه فرهنگی را برای شهر لازم می دانند، ادامه داد: بحث کالبد محوری همواره بحثی اساسی در شهر به شمار می رفته است، اما توجه به مقوله های فرهنگی این روزها اهمیت بالایی یافته و توسعه متوازن از مطالبات اصلی شهروندان به شمار می رود.

 

شهردار اراک به اهمیت مشارکت اجتماعی در کارهای فرهنگی شهر تاکید کرد و گفت: مهمترین دلیل اضافه شدن روز اراک در تقویم استانی، توسعه فرهنگی است و این توسعه نیازمند مشارکت شهروندان در برنامه ها می باشد.

 

کریمی بر آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان با فرهنگ، آداب و رسوم، مشاهیر و مفاخر و تاریخ و تمدن خود تاکید کرد و گفت:  امروز با نسل جدیدی روبرو هستیم که شاید با تاریخ آشنایی نداشته باشد، اما تبیین این تاریخ می تواند حس تعلق، مشارکت و مسئولیت پذیری نسل جوان و جدید را به همراه داشته باشد.

 

وی ادامه داد: نامگذاری یک روز به نام اراک را، فرصتی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی، علمی، تاریخی و هویتی شهر و بزرگان و فرهیختگان این دیار دانست.

 

شهردار اراک در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه بیش از یک چهارم فرهیختگان ایران از خطه استان مرکزی و شهر اراک هستند، ادامه داد: در کنار این اندیشمندان که در راس آنها امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند، شهیدان و سرداران این سرزمین نیز می درخشند.

 

کریمی با اشاره به وسعت ۸ هزار هکتاری کلانشهر اراک، گفت: این شهر قطعا پذیرای همه شهروندان اراکی خارج از شهر و استان و کشور و سرمایه گذاری آنهاست و امید است بتوانیم با ترویج فرهنگ و تبیین جایگاه بزرگان در جامعه در مسیر آرمان های آنان حرکت کنیم.

کد خبر 1225180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha