برنامه نهضت آموزش زبان اشاره در کردستان برگزار شد

محمدی گفت: در راستای توسعه عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر برنامه نهضت آموزش زبان اشاره درسطح تکمیلی برگزار شد.

«طالب محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار داشت: در راستای توجه به حقوق شهروندی و ملی افراد با آسیب شنوایی، دوره ضمن خدمت آموزش زبان اشاره در سطح تکمیلی برای 124 نفر عوامل اجرایی و آموزشی مدارس استثنایی در بستر فضای مجازی و 30 نفر از اولیای دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی استان به صورت حضوری برگزار شد.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه کردستان دومین استان مجری در سطح کشور در اجرای این برنامه بود، افزود: دو دوره ۴۰ ساعته با هدف کمک به بهبود و تسهیل در برقراری ارتباط اجتماعی معلمان، مدیران، معاونان مدارس استثنایی ویک دوره 30 ساعته برای اولیای دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی برگزار شد.

 

 

محمدی گفت: این دوره با هدف اجرایی شدن بسته تحولی مدرسه انطباقی، برنامه‌های عملیاتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و توجه به عدالت آموزشی جهت تسهیل فرآیند ارتباط جامعه ناشنوایان با دنیای اطراف برگزار شد.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با تأکید بر اینکه یکی از سخت‌ترین معلولیت‌ها ناشنوایی است، تصریح کرد: قرار است آموزش‌ها را ارتقا دهیم تا همگان بتوانند با فرد دچار آسیب شنوایی ارتباط برقرار کنند و ناشنوایان از تعاملات اجتماعی محروم نباشند.

 

 

محمدی با بیان اینکه جامعه نسبت به ناشنوایان ونوع معلولیتشان شناخت کمی دارد، کاهش یادگیری مهارت های اجتماعی، افت مهارت‌های شغلی و تحصیلی و کناره گیری از اجتماع را از جمله مسائل و مشکلات عمده ای عنوان کرد  که فرد دارای آسیب شنوایی علاوه بر هزینه های بالای توانبخشی با آن مواجهه می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه با تشخیص به موقع ومداخله بهنگام می‌توان عوارض کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل رساند، اظهار کرد: جامعه با پذیرش واقع بینانه محدودیت فرد ناشنوا باید در راه پرورش استعدادها و توانایی‌های او یاری‌رسان باشد.

 

 

محمدی با بیان اینکه معلولیت مشکل فرد نیست بلکه اساسا مشکل جامعه است، افزود: افراد باآسیب شنوایی آثار ظاهری چندان مشخصی ندارند و متاسفانه چالش های اجتماعی، روانشناختی و عملکردی وضعیت دشواری را پیش روی آنان قرار می‌دهد.

کد خبر 1225185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha