وزیر بهداشت،  با علما و مراجع در قم دیدار و گفت و گو کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری یک روزه به قم با برخی از علما و مراجع دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم توجه به اشتغال، مسکن و گسترش بیمه عمومی در جامعه تأکید کرد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت ویژه حوزه سلامت و نقش آن در افزایش رضایتمندی جامعه گفت: عالی‌ترین ثواب در دین مبین اسلام خدمت به مردم است.

 

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اهمیت شناخت دقیق از مسائل، تحلیل دقیق و اصلاح ریشه‌ای مسائل افزود: برای موفقیت در همه امور باید نسبت به موضوعات مورد ابتلای جامعه شناخت دقیق داشت.

 

 توجه به افزایش جمعیت 

آیت الله سبحانی از مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش نرخ جمعیت در ایران از اهداف استکبار جهانی است.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن از ابتدای انقلاب به دنبال کاهش نیروی مولد و کاهش امید در جامعه بود افزود: باید در راستای تحقق سه موضوع مهم جوانی جمعیت، افزایش تولید واحد‌های صنعتی و امیدآفرینی در جامعه تلاش کرد.

 

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تبلیغ نادرست کنترل جمعیت در دهه‌های گذشته و اجباری کردن غربالگری جنین گفت: این دو موضوع تا حدی زیادی در کاهش میزان موالید در سالیان گذشته نقش داشته است.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه بیان دستاورد‌های نظام در حوزه سلامت و انعکاس آن به افکار عمومی از مصادیق بارز امید افزایی است، تصریح کرد: دستاورد‌های بسیاری در سالیان اخیر به برکت نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمان بیماران به‌دست‌آمده که باید به‌خوبی منعکس شود.

 

آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: جامعه نیاز به نیروی جوان و کارآمد دارد و مسئولان در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

وی در پایان با تقدیر از اقدام دولت در حذف اجباری بودن غربالگری جمعیت گفت: این موضوع علاوه بر سقط فرزندان سالم، هزینه‌های گزافی نیز روی دست مردم می‌گذاشت.

 

تقویت دانش پزشکی با پیوست فرهنگی

آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار وزیر بهداشت گفت: باید دانش پزشکی با پیوست فرهنگی تقویت شود.

 

وی با اشاره به اهمیت پیوند معارف دینی و فرهنگی با آموزش پزشکی و تقویت مبانی اخلاق پزشکی افزود: ارتباط علم پزشکی با مبانی اثرگذار فرهنگی موجب تقویت خدمت به مردم و معالجه بیماران می‌شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری سلامت و امنیت را دو رکن اصلی و مهم در جامعه دانست و گفت: دشمن همواره به دنبال تضعیف سلامت و امنیت مردم است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش دشمنان در راستای ایجاد تحریم‌های ظالمانه را از مصادیق بارز این دشمنی برشمرد و گفت: کشور‌های استکباری برخلاف ادعای حقوق بشری مانع دسترسی مردم به دارو می‌شوند.

 

وی موضوع جوانی جمعیت را یکی از دغدغه‌های اصلی مراجع و علما عنوان کرد و افزود: باید با ایجاد مشوق‌های لازم و برداشتن موانع موجود در راستای جوانی جمعیت و آموزش به خانواده‌ها تلاش کرد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت از اقدامات کادر درمان، نیرو‌های جهادی و مردم در مقابله با ویروس کرونا تجلیل کرد.

 

ضرورت بیان موفقیت های ایران در حوزه بهداشت و درمان 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در دیدار وزیر بهداشت گفت: بیان موفقیت‌های ایران در حوزه بهداشت و درمان از مصادیق بارز جهاد تبیین است.

 

آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به ضرورت بیان اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های بهداشت و درمان گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم، موضوع مهار و کنترل ویروس کرونا است.

 

وی افزود: دولت سیزدهم با وجود محدودیت‌های بین‌المللی توانست در کنترل کرونا عملکرد موفقی داشته باشد.

 

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه باید اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان را به‌خوبی تبلیغ و برای مردم بازگو کرد گفت: بیان اقدامات و فعالیت‌های نظام اسلامی، توطئه‌های دشمنان و رسانه‌های بیگانه را خنثی می‌کند.

 

وی با اشاره به دیدار روز گذشته جمعی از نخبگان با رهبر معظم انقلاب گفت: در حوزه‌های مختلف پزشکی، نخبگان زیادی در ایران اسلامی فعالیت می‌کنند که باید این فعالیت‌ها با هدایت مسئولان به سمت حل مسائل و پاسخ به نیاز‌های جامعه سوق داده شود.

 

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ابتدای این دیدارها گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان ارائه کرد.

کد خبر 1225212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha