صنایع تبدیلی در مازندران ایجاد می‌شود|حال ناخوش صنعت دام و طیور در کشور

ساداتی‌نژاد بابیان اینکه یکی از نواقص اصلی که در کشور داریم و در استان مازندران نیز شاهد آن هستیم خلأ صنایع تبدیلی است، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امیدواریم بتوانیم صنایع تبدیلی را در استان مازندران راه‌اندازی کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  سید جواد ساداتی امروز (28 مهر) در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه مازندران یک دژ محکم برای تأمین امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: تلاش داریم بارونق کشاورزی و باغداری استان شاهد تولید ثروت و افزایش اشتغال باشیم.



وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه امنیت غذایی برای ملت یک ضرورت و دغدغه است، گفت: قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی فعال است و از آغاز فعالیت دولت ما در این بخش چالش نداشته‌ایم.

 

وی به جنگ اوکراین و به خطر افتادن امنیت غذایی بسیاری از کشورها اشاره و بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم در ایران اسلامی شاهد چالش نبوده‌ایم.

 
ساداتی بابیان اینکه سه استان شمالی ازجمله مازندران تأمین غذای پایتخت ازجمله پروتئین پایتخت را عهده‌دارند، گفت: بسیاری از اراضی کشاورزی کشور فاقد سند هستند که تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم تمامی اراضی سنددار شوند.


وی اظهار داشت: کشاورزان برای برخورداری از تسهیلات بانکی نمی‌توانند از املاک خود به‌عنوان وثیقه بهره‌مند شوند که امید است با سنددار شدن اراضی کشاورزی این مشکل مرتفع شود.

 

وی افزود: مازندران در صنایع تبدیلی نیز دچار ضعف است که تلاش داریم با فاینانس، کشاورز بتواند از ارزش تولید خود بهره‌مند شود.

 

ساداتی از تدوین آمار و اطلاعات حوزه کشاورزی و باغداری کشور با همکاری رصدخانه کشاورزی ایران خبر داد و گفت: امید است تا پایان دولت سیزدهم این مهم محقق شود.

 

وی بابیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم و کشت قراردادی برای گندم کاران از گام‌های خوب دولت برای توسعه و رشد کشاورزی بوده است، ادامه داد: تلاش داریم در بخش گندم نیز به خودکفایی پایداری برسیم.

 

ساداتی بابیان اینکه درگذشته بازار در اختیار وزارت صمت بود اما دولت سیزدهم فرماندهی کل سفره مردم را به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرده است، افزود: حجم کار در بازار و بازرسی بیشمار است اما تلاش داریم باوجود کمبود نیروی انسانی این مسئولیت خود را به نحو احسن به انجام برسانیم.

 

وی بابیان اینکه تولیدکننده در حوزه دام و طیور به دلیل مردمی سازی یارانه شرایط خوبی ندارد و تولیدکنندگان غیرتمندانه پای تولید و سفره مردم ایستاده‌اند، افزود: علی‌رغم غیراقتصادی شدن تولید همچنان تولیدکنندگان پای‌کار هستند و تمام تلاش خود را به کارخواهیم بست تا مشکلات این حوزه مرتفع شود.

 

کد خبر 1225251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha