بسیاری از مفاخر در جامعه ناشناخته هستند/ لزوم تأسیس بنیاد مفاخر در کاشان

حجت الاسلام حسینی گفت: بسیاری از مفاخر علمی، فرهنگی و دینی شهرستان کاشان نه تنها برای مردم ایران بلکه برای بسیاری از مردم منطقه هم ناشناخته هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام «سید سعید حسینی» در شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع مفاخر علمی، فرهنگی و دینی، گفت: مفاخر شهرستان کاشان نه تنها برای مردم ایران بلکه برای بسیاری از مردم منطقه هم ناشناخته هستند.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان افزود: بازسازی، مرمت و احیای مکان‌های منتسب به مفاخر کاشان برای شناساندن بیشتر مفاخر به مسافران و مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاوه بر آن ادارات و سازمان‌های متولی و مرتبط با چاپ و انتشار جزوه‌های کوچک و کم هزینه می توانند گام بلندی برای معرفی مفاخر کاشان بردارند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ به کاشان، تأکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با منطقه کاشان استخراج و جمع آوری شود تا در مجموعه‌ای چاپ و در اختیار مراکز علمی و علاقه مندان قرار بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه به تأسیس بنیاد مفاخر کاشان و تهیه اساسنامه آن بر اساس مؤلفه های ملی و فراملی آن تأکید و تصریح کرد: تاسیس این مجموعه می تواند برکات بسیاری به همراه داشته باشد و در خصوص بزرگداشت و معرفی مفاخر هم سیاست گذاری و برنامه ریزی کند.

 

شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان با محوریت مفاخر کاشان در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.

کد خبر 1225282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha